بررسی ارتباط روانرنجورخویی، تعللورزی و اعتیاد به اینترنت با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر
(ندگان)پدیدآور
دهقانی, یوسف
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بهبود وضعیت تحصیلی دانشآموزان، یکی از اهداف اساسی نظامهای آموزشوپرورش معاصر است. هدف از این پژوهش، بررسی رابطة روانرنجورخویی، تعللورزی و اعتیاد به اینترنت در دانشآموزان دختر پایة دهم و یازدهم دورة متوسطة دوم شهر دزفول است. تحقیق حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعة آماری پژوهش حاضر را کلیة دانشآموزان دختر پایة دهم و یازدهم دورة متوسطه دوم دزفول تشکیل دادهاند که تعداد 220 دانشآموز بهصورت تصادفی ساده بهعنوان گروه نمونه انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش، مقیاس روانرنجوری مککری و کاستا، پرسشنامة اعتیاد به اینترنت یانگ و پرسشنامة اهمال کاری سولومون و راث بلوم میباشند. دادههای بهدست آمده با استفاده از روشهای آماری همبستگی پیرسون و تجزیهوتحلیل رگرسیون مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج تحلیل نشان داد که میان روانرنجورخویی، تعللورزی و اعتیاد به اینترنت با پیشرفت تحصیلی، بهصورت منفی ارتباط وجود دارد.
کلید واژگان
روانرنجورخوییتعللورزی
اعتیاد به اینترنت
پیشرفت تحصیلی
دانشآموزان دختر
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2017-06-221396-04-01
ناشر
دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan



