مرور دوره 22, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
ارائۀ راهکاری برای هارمونیزهکردن بر مبنای ساختار فواصل دستگاه سهگاه
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2017-09-23)نگارنده در این مطالعه درنظر دارد روشی جدید برای هارمونیزهکردن موسیقی ایرانی، با توجه به ساختار فواصل دستگاه سهگاه، ارائه دهد. دلیل انتخاب دستگاه سهگاه وجود بیشترین فاصلة مُجنب (135/145 سِنتی) در این دستگاه ...
-
بررسی تکنیکهای آهنگسازی ولفگانگ ریم در اُپرای دیونیزُس
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2017-09-23)ولفگانگ ریم، از آهنگسازان معاصر آلمانی، آخرین اپرای خود با نام دیونیزس را در سال 2010 به روی صحنه برد. دیونیزس یک فانتزی اپرایی است بر اساس تخیلات و تصورات ولفگانگ ریم از زندگی و اندیشههای نیچه. این ...
-
رویکرد پدیدارشناسانه به دریافت مخاطب در نمایش عروسکی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2017-09-23)تماشاگر همواره برای فهم و دریافت اثر باید موفق به برقرارکردن ارتباط با آن شود تا اثر را حرکات یا الفاظی تهی و خالی از معنا نپندارد. در این فرایند، تماشاگر آگاهانه یا ناآگاهانه مراحلی را در ذهن خویش میگذراند. در این میان، ...
-
مفهوم «سیر نغمگی» در موسیقی دستگاهی ایران (مطالعۀ موردی: درآمد آواز بیات اصفهان)
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2017-09-23)«سیر نغمگیِ» یک مُد همانند نقشهای است که مختصاتِ کلیِ گردش ملودی را در آن مُد ترسیم میکند. مسیرِ این گردش، در زمینة بستر نغمگی هر مُد، با نغماتی که نقشِ اساسی در تعیین هویت آن مُد دارند نشانهگذاری میشود. این نغمات در ...
-
نقش نهاد بروکراتیک آموزش مدرسهایِ عصر رضاشاه در مشروعیت یابی ساختار میدان تئاتر نوین ایران
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2017-09-23)یکی از مهمترین تاکتیکهای حکومت رضاشاه، در ساماندهی فرهنگی، ایجاد نهاد رسمی و بوروکراتیک راهبری تولیدات هنری و نظارت بر آن بود. این نهادـ در ادامة راهبرد تکوین جامعۀ نوسازیشده بر پایة ناسیونالیسم مدرنیستی مطلقه و ...



