• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدیریت توسعة صادرات؛ شناسایی و سطح‌بندی محرک‌های صادراتی (مطالعه موردی: صنعت ساخت قطعات خودرو)

    (ندگان)پدیدآور
    محمودی میمند, محمدخباز باویل, صمدفروغی‌نیا, خورشید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.279 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران در راستای مدیریت توسعة صادرات، می‌کوشند با ارائه محرک‌های صادراتی در قالب‌ها و شکل‌های مختلف و متنوع، زمینه‌های افزایش صادرات غیر نفتی را فراهم آورند.به‌سبب توان بالقوة مناسب ایران در امر صادرات قطعات خودرو، پژوهش حاضر، ضمن شناسایی محرک‌های صادراتی تأثیرگذار در صنعت قطعات خودرو، اقدام به سطح‌بندی و تعیین روابط آنها در قالب مدلی ساختاری- تفسیری (ISM) کرده است. جامعة آماری این پژوهش شامل مدیران ارشد شرکت‌های صادرکنندة قطعات خودرو در سطح شهرستان تبریز است. نتیجة نهایی و اصلی پژوهش دربرگیرندة مدل یکپارچة محرک‌های صادراتی در صنعت قطعات خودرو در یک سلسله‌مراتب با روابط یک‌طرفه یا دوطرفه است. این مدل یکپارچه از بررسی و تحلیل روابط و سطح‌بندی محرک‌های تأثیرگذار در صادرات قطعات خودرو به‌دست آمده است و به مدیران و تصمیم‌گیران حوزة تجارت و صادرات کشور کمک می‌کند تا دیدی جامع از ارتباطات پیچیدة بین محرک‌های اثرگذار بر حوزة صادرات قطعات خودرو دارا باشند و در سیاست‌گذاری‌های خود اولویت‌ها را شناسایی کنند و نظم و جهت‌گیری مناسبی داشته باشند.
    کلید واژگان
    سطح‌بندی
    صادرات غیر نفتی
    قطعات خودرو
    محرک‌های صادراتی
    مدل‌سازی ساختاری تفسیری
    10. مدیریت صادرات، واردات و مبادلات و تفاهم نامه های بین المللی
    18. مدیریت خط مشی های بازاریابی جهانی و بین المللی
    35. کاربرد تکنیک های تحلیلی، مدلسازی و شبیه سازی فعالیت های بازارابی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2014-12-22
    1393-10-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت اجرایی و MBA، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2014.50727
    https://jibm.ut.ac.ir/article_50727.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258538

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب