نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآزور, هیواfa_IR
dc.contributor.authorکاظمی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:17:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:41Z
dc.date.available1399-07-09T04:17:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:41Z
dc.date.issued2014-12-22en_US
dc.date.issued1393-10-01fa_IR
dc.date.submitted2013-12-24en_US
dc.date.submitted1392-10-03fa_IR
dc.identifier.citationآزور, هیوا, کاظمی, مهدی. (1393). شناسایی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر کیفیت روابط کارکنان و پیامدهای آن (مطالعۀ موردی: کارکنان شرکت خدمات مهندسی و ساخت کیسون). مدیریت بازرگانی, 6(4), 665-685. doi: 10.22059/jibm.2014.50735fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2014.50735
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_50735.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258527
dc.description.abstractهدف از این پژوهش شناسایی تأثیر مسئولیت اجتماعی بر کیفیت روابط کارکنان (اعتماد سازمانی و رضایت شغلی) و پیامدهای آن (تعهد سازمانی و قصد ترک شغل) است. مسئولیت اجتماعی شرکت با چهار بعد سنجیده شده است: اقتصادی، قانونی، اخلاقی و بشردوستانه. این پژوهش از نوع توصیفی– همبستگی است و به‌صورت پیمایشی انجام گرفته است. جامعة آماری 1662 نفر کارکنان شرکت کیسون است که در هفت پروژة درحال اجرای این شرکت مشغول به کارند. تعداد نمونه 315 نفر و روش نمونه‌گیری تصادفی ساده با تعداد اعضای نمونه متناسب با تعداد کارکنان هر پروژه بوده است. برای تحلیل داده‌های پرسشنامه از دو نرم‌افزار SPSS و LISREL استفاده شده است. نتایج حاصل از برازش مدل پژوهش با نرم‌افزار LISREL، نشان‌دهندة روایی و پایایی سازه‌های مدل و برازش مناسب مدل پیشنهادی است. یافته‌های حاصل از مدل معادلات ساختاری نشان دادند که از میان چهار بعد مسئولیت اجتماعی فقط بعد اقتصادی بر اعتماد سازمانی اثر مثبت و معناداری دارد و فقط ابعاد اخلاقی و بشردوستانه بر رضایت شغلی دارای اثر مثبت و معناداری است. همچنین در بررسی تأثیر کیفیت روابط بر پیامدهای ناشی از آن هم ارتباط همة متغیرها (جز اثر اعتماد سازمانی بر قصد ترک شغل) دارای اثر معنادارند.fa_IR
dc.format.extent763
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2014.50735
dc.subjectاعتماد سازمانیfa_IR
dc.subjectتعهد سازمانیfa_IR
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectقصد ترک شغلfa_IR
dc.subjectمسئولیت اجتماعی شرکتfa_IR
dc.subject14. اخلاق و مسئولیت اجتماعی در موسسات تجاریfa_IR
dc.titleشناسایی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر کیفیت روابط کارکنان و پیامدهای آن (مطالعۀ موردی: کارکنان شرکت خدمات مهندسی و ساخت کیسون)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکدة مدیریت، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue4
dc.citation.spage665
dc.citation.epage685


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد