اثر هویتسازی برند بر اقدامهای ضدبرند با میانجیگری عشق به برند و حسادت به برند
(ندگان)پدیدآور
ابراهیمی, ابوالقاسمعلوی, سید مسلمنجفی سیاهرودی, مهدینوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف تحقیق حاضر بررسی اثر هویتسازی برند بر اقدامهای ضدبرند از جانب مشتری با میانجیگری عشق به برند و حسادت به برند است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری، توصیفی- پیمایشی است. جامعة آماری تمام مشتریان برند پوشاک بنتون در شهر شیراز است که از این تعداد با روش نمونهگیری غیرتصادفی و با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران برای جامعة نامعلوم، 384 نفر انتخاب شدند. روایی پرسشنامه به روش محتوایی و تحلیل عاملی- تأییدی و پایایی آن به روش کرونباخ (85 درصد) تأیید شد. یافتهها نشان داد هویتسازی برند بر عشق به برند و حسادت به برند مؤثر است و عشق به برند میتواند بر حسادت به برند اثر بگذارد. نکتة دیگر آنکه عشق به برند برخلاف حسادت به برند نتوانست بر اقدامهای ضدبرند از جانب مشتری مؤثر باشد. در تحلیل نقش میانجیگری متغیرها نیز یافتهها نشان داد متغیر عشق به برند توانسته است رابطة میان هویتسازی برند و حسادت مشتری به برند را بهصورت ناقص میانجیگری کند.
کلید واژگان
اقدامهای ضد برند از جانب مشتریحسادت به برند
عشق به برند
هویتسازی برند
31. مدیریت نام و نشان (برند) تجاری
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت دانشکدة علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، شیراز، ایرانکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، مدرس دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، کارشناس شرکت برق منطقهای استان گیلان، رشت، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




