نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابراهیمی, ابوالقاسمfa_IR
dc.contributor.authorعلوی, سید مسلمfa_IR
dc.contributor.authorنجفی سیاهرودی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:17:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:39Z
dc.date.available1399-07-09T04:17:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:39Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.date.submitted2014-10-26en_US
dc.date.submitted1393-08-04fa_IR
dc.identifier.citationابراهیمی, ابوالقاسم, علوی, سید مسلم, نجفی سیاهرودی, مهدی. (1394). اثر هویت‌سازی برند بر اقدام‌های ضدبرند با میانجی‌گری عشق به برند و حسادت به برند. مدیریت بازرگانی, 7(3), 543-562. doi: 10.22059/jibm.2015.57000fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2015.57000
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_57000.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258516
dc.description.abstractهدف تحقیق حاضر بررسی اثر هویت‌سازی برند بر اقدام‌های ضدبرند از جانب مشتری با میانجی‌گری عشق به برند و حسادت به برند است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری، توصیفی- پیمایشی است. جامعة آماری تمام مشتریان برند پوشاک بنتون در شهر شیراز است که از این تعداد با روش نمونه‌گیری غیرتصادفی و با استفاده از فرمول نمونه‌گیری کوکران برای جامعة نامعلوم، 384 نفر انتخاب شدند. روایی پرسشنامه به روش محتوایی و تحلیل عاملی- تأییدی و پایایی آن به روش کرونباخ (85 درصد) تأیید شد. یافته‌ها نشان داد هویت‌سازی برند بر عشق به برند و حسادت به برند مؤثر است و عشق به برند می‌تواند بر حسادت به برند اثر بگذارد. نکتة دیگر آنکه عشق به برند برخلاف حسادت به برند نتوانست بر اقدام‌های ضدبرند از جانب مشتری مؤثر باشد. در تحلیل نقش میانجی‌گری متغیرها نیز یافته‌ها نشان داد متغیر عشق به برند توانسته است رابطة میان هویت‌سازی برند و حسادت مشتری به برند را به‌صورت ناقص میانجی‌گری کند.fa_IR
dc.format.extent479
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2015.57000
dc.subjectاقدام‌های ضد برند از جانب مشتریfa_IR
dc.subjectحسادت به برندfa_IR
dc.subjectعشق به برندfa_IR
dc.subjectهویت‌سازی برندfa_IR
dc.subject31. مدیریت نام و نشان (برند) تجاریfa_IR
dc.titleاثر هویت‌سازی برند بر اقدام‌های ضدبرند با میانجی‌گری عشق به برند و حسادت به برندfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت دانشکدة علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، مدرس دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، کارشناس شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue3
dc.citation.spage543
dc.citation.epage562


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد