نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسیدجوادین, سیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorمقیمی, سیدمحمدfa_IR
dc.contributor.authorسیدامیری, نادرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:17:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:35Z
dc.date.available1399-07-09T04:17:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:35Z
dc.date.issued2015-03-21en_US
dc.date.issued1394-01-01fa_IR
dc.date.submitted2014-02-05en_US
dc.date.submitted1392-11-16fa_IR
dc.identifier.citationسیدجوادین, سیدرضا, مقیمی, سیدمحمد, سیدامیری, نادر. (1394). بازاریابی کارآفرینانه کسب و کارهای کوچک و متوسط صنعت فناوری اطلاعات با رویکرد نظریه زمینه ای کلاسیک. مدیریت بازرگانی, 7(1), 101-125. doi: 10.22059/jibm.2015.50732fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2015.50732
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_50732.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258495
dc.description.abstractکسب‌وکارهای کوچک و متوسط، ویژگی‌هایی دارند که آنها را از کسب‌وکارهای بزرگ مجزا می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها مربوط به بازاریابی است؛ به‌طوری­که مهارت اندک بازاریابی در کسب‌وکارهای کوچک، اغلب به سطوح پایین‌تر عملکرد، ریسک‌های بالاتر و شکست منجر می‌شود. برخورداری از یک رویکرد ناشی از بررسی و تحلیل کسب‌وکارهای کوچک موفق، نیاز اساسی این‌گونه کسب‌وکارهاست. عبارت «بازاریابی کارآفرینانه» برای توصیف فعالیت‌های بازاریابی انجام­شده در SMEها به­کار می‌رود. پژوهش حاضر درصدد تبیین ویژگی‌های بازاریابی کارآفرینانة کسب‌وکارهای کوچک و متوسط فناوری اطلاعات و ارتباطات، با رویکرد نظریة زمینه‌ای کلاسیک است. در این پژوهش، ابتدا نمونه‌های اولیه انتخاب می­شوند و مصاحبه‌های عمیق انجام می‌گیرند. پس از انجام چندین مصاحبه، مدل اولیة ناشی از کدگذاری‌ها و تحلیل‌ها آماده می­شود و گام­به­گام، مدل نهایی تکمیل می‌شود. همچنین با نگاهی تطبیقی، ده مصاحبه در کشور توسعه­یافتة دانمارک با ده تن از مدیران- مالکان SMEهای صنعت ICT این کشور، به‌عنوان کار جانبی انجام شد. نتایج کدگذاری‌ها و تحلیل‌ها با رویکرد گلیزر در کل نظریه، بازاریابی کارآفرینانة خاص این صنعت را به‌وجود آورد. درنهایت، مقاله اجزای مدل بازاریابی کارآفرینانه را شرح می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent744
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2015.50732
dc.subjectبازاریابی کارآفرینانهfa_IR
dc.subjectروش نظریة زمینه ای کلاسیکfa_IR
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectکسب-وکارهای کوچک و متوسطfa_IR
dc.subject04. بازاریابی و مسائل بازار - مباحث نوین بازاریابیfa_IR
dc.subject37. واسپاری اموربازاریابی،بازاریابی کارآفرینانه،بازاریابی داخلی،بازاریابی اجتماعی،بازاریابی سبز،بازاریابی فرد به فرد وچریکیfa_IR
dc.titleبازاریابی کارآفرینانه کسب و کارهای کوچک و متوسط صنعت فناوری اطلاعات با رویکرد نظریه زمینه ای کلاسیکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت دولتی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری بازاریابی، گروه بازرگانی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage101
dc.citation.epage125
nlai.contributor.orcid0000-0002-4117-2883


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد