الگوی رفتار مصرف کننده و استراتژیهای بازاریابی اینترنتی: لوازم خانگی ایران
(ندگان)پدیدآور
نیکوکار, غلامحسیندیواندری, علیابراهیمی, عبدالحمیداسفیدانی, محمدرحیمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به حضور جدی رقبای خارجی در بازار لوازم خانگی ایران و استفاده آنان از فناوری اطلاعات و ارتباطات در این بازار، موقعیت رقابتی شرکتهای داخلی در شرایط نامطلوبی قرار دارد و لازم است با نگاهی علمی و دقیق، استراتژی مناسب رقابت در بازارهای داخلی طراحی شود تا بنگاهها بتوانند بر اساس آن از استراتژیهای مناسبی استفاده نمایند. از اینرو، در این مقاله تلاش شده است با استفاده از روش تئوری سازی داده بنیاد و با بررسی رفتار مصرفکنندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران، الگوی رفتار مصرفکنندگان طراحی و تبیین شود. نتایج این مطالعه نشان میدهدکه مصرفکنندگان لوازم خانگی ایران دارای سه الگوی رفتاری عقلایی، احساسی و هوشمند هستند و به طبع آن بنگاهها نیازمند استفاده از استراتژیهای بازاریابی مبادلهای، تعاملی و هوشمند میباشند.
کلید واژگان
استراتژی بازاریابی اینترنتیبازار لوازم خانگی
رفتار مصرفکننده
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2009-05-221388-03-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشگاه امام حسین (ع)دانشکده مدیریت
دانشگاه علامه طباطبایی
دانشکده مدیریت
شاپا
2008-59072423-5091




