مرور دوره 1, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار

  • بحران مالی جهانی و چند پیشنهاد راهبردی 

    ایروانی, محمدجواد (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-05-22)
    بروز بحران مالی جهانی و ضرورت مقابله با تبعات منفی و استفاده از فرصت‌های ناشی از آن ضرورتی است که متولیان اقتصادی به آن توجه دارند. برای دستیابی به‌این منظوراین مقاله ضمن اشاره به علل بروز بحران مالی در اقتصاد جهانی این ...

  • بررسی موانع نظریه‌پردازی در قلمرو علوم اجتماعی 

    پور عزت, علی اصغر؛ رضایی, پریسا؛ یزدانی, حمید رضا (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-05-22)
    علوم اجتماعی با موضوعاتی چون رفتار انسانها، گروه‌ها و جوامع، و به طور کلی سیستم‌‌های انسانی و اجتماعی سرو کار دارند؛ موضوعاتی که بسیار پویا و متغیر بوده، ودر شبکه‌ای از تعاملات پیچیده شکل می گیرند.این مقاله ضمن تامل بر این ...

  • تاثیر بنیان‌های بازاریابی رابطه‌مند بر وفاداری مشتریان: مقایسه بانک‌ دولتی و خصوصی 

    رنجبران, بهرام؛ براری, مجتبی (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-05-22)
    شدت رقابت در بازارها و درک اهمیت حفظ مشتریان برای سازمان‌ها موجب شده آنها بتدریج به سمت ایجاد و حفظ روابط بلند مدت با مشتریان گام بردارند و طبق نظر محققان، بازاریابی رابطه مند مناسب ترین گزینه برای تحقق این امر می‌باشد. ...

  • الگوی رفتار مصرف کننده و استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی: لوازم خانگی ایران 

    نیکوکار, غلامحسین؛ دیواندری, علی؛ ابراهیمی, عبدالحمید؛ اسفیدانی, محمدرحیم (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-05-22)
    با توجه به حضور جدی رقبای خارجی در بازار لوازم خانگی ایران و استفاده آنان از فناوری اطلاعات و ارتباطات در این بازار، موقعیت رقابتی شرکت‌های داخلی در شرایط نامطلوبی قرار دارد و لازم است با نگاهی علمی و دقیق، استراتژی‌ مناسب ...