• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثر برنامه‎های وفادارسازی بر وفاداری مشتریان بیمه آسیا با استفاده از طرح چهارگروهی سالومون

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی, علیعلوی, سیدمسلمپورموردینی, الهه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    288.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: وفادارسازی مشتریان در بازارهای رقابتی امروز، نقش تعیین‎کننده‎ای در بقای سازمان‎ها دارد و برنامه‎های وفادارسازی، از جمله ابزارهای مطرح در این ارتباط به‎شمار می‎آیند. در پژوهش کاربردی حاضر با رویکرد تجربی و در قالب اجرای طرح چهارگروهی سالومون، اثر ابعاد برنامه‎های وفادارسازی بر وفاداری مشتریان شرکت بیمه بررسی شده است. روش: جامعه آماری در این پژوهش مشتریان بیمه آسیا بودند که با روش تصادفی ساده، 200 نفر از آنها در چهار گروه انتخاب شده‎اند. روایی پرسش‎نامه از روش ظاهری به تأیید رسید؛ در حالی که در سنجش پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. در تحلیل یافته‎ها، آزمون‎های تی زوجی مستقل و تی زوجی وابسته به اجرا درآمد. یافته‎ها: یافته‎ها نشان داد که بر اساس آزمون پنج‎گانه روش سالومون، به‎طورکل برنامه‎های وفادارسازی بر وفاداری مشتریان مؤثرند. یافته دیگر نشان داد که از میان انواع پاداش‎‎هایی که می‎توان در برنامه‎های وفادارسازی ارائه کرد، پاداش‎های نرم آنی، سخت آنی و سخت مدت‎دار، به‎ترتیب اثرهای بیشتری بر وفاداری مشتریان دارند. نتیجه‎گیری: با افزایش سطح رقابت در بازارهای امروزی و ورود مستمر رقبای جدید، شرکت‎ها برای حفظ جایگاه و از طرفی توسعه کسب‎وکار خود ملزم هستند که در وهله اول به اجرای برنامه­های وفادارسازی بپردازند، به‎ویژه برنامه‎هایی همچون رفتار ترجیحی با مشتری، شناساندن مشتری و ارتقای مقام اجتماعی وی، ستایش کلامی، ایجاد حمایت احساسی و روحی از آنها و احترام به عزت نفس مشتریان؛ سپس به‎منظور جذاب کردن پیشنهاد قیمت خدمات، تخفیف‎ها و جایزه‎هایی را برای مشتریان در نظر بگیرند.
    کلید واژگان
    برنامه وفادارسازی
    برنامه‎های سخت و نرم
    برنامه آنی و مدت‎دار
    وفاداری مشتری
    24. توسعه کیفیت خدمات، رضایتمندی و وفاداری مشتریان

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استاد، گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
    دانشجوی دکتری، گروه مدیریت سیستم، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
    کارشناس ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه شهید بهشتی، تهران. ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2018.256729.3070
    https://jibm.ut.ac.ir/article_71209.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258353

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب