دوره 11, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی تأثیر راهبرد تنوعبخشی سبد کسبوکار شرکتهای مادر بر عملکرد مالی با مدل غیرخطی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-06-22)هدف: راهبرد رشدِ تنوعبخشی یکی از راهبردهای سطح شرکت است. در مدیریت راهبردی، تصمیمگیری درباره جهت، نوع و نحوه رشد بنگاه، به تجزیه و تحلیل تأثیرات ایجاد شده بر تغییرات عملکرد مالی نیاز دارد. تأثیر تنوع بر عملکرد مالی ...
-
بررسی تأثیر ابعاد مدل رفتار برنامهریزیشده بر قصد خرید مواد غذایی محلی (نمونه پژوهش: محصول عسل)
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-06-22)هدف: در سالهای اخیر علاقه مصرفکنندگان سراسر جهان به مواد غذایی که از منابع محلی بهدست میآیند، افزایش یافته است. با وجود افزایش توجه مصرف مواد غذایی محلی، رفتار مصرفکنندگان در موضوع مواد غذایی محلی، ...
-
تأثیر تعهد مدیران ارشد، مدیریت دانش و یادگیری سازمانی بر سرمایه مشتری
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-06-22)هدف: از آنجا کهمزیت دانشی انسانها به منبع مزیت رقابتی بیبدیل در بازار تبدیل شده و زیرساخت سرمایه انسانی بر مدیریت استعدادها، مدیریت دانش و یادگیری سازمانی استوار است، نهادینهسازی این زیرساختها در سازمان ...
-
تأثیر کاراکتر بر توانمندیهای احساسی و اجتماعی: پژوهش پیمایشی روی دانشجویان حوزه مدیریت
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-06-22)هدف: این مطالعه به بررسی ارتباط ابعاد کاراکتر و توانمندیهای احساسی ـ اجتماعی میپردازد. توانمندیهای احساسی ـ اجتماعی تأثیر چشمگیری بر عملکرد افراد دارند. کاراکتر در توسعه توانمندیها، نقش بنیادین دارد. ...
-
تأثیر سبک زندگی الکترونیک بر اجتناب از تبلیغات اینترنتی با تبیین نقش تعدیلگری تجربه منفی و ازدحام تبلیغات
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-06-22)هدف: اقتضای کسبوکارهای امروزی، ضرورت آشنایی با الگوهای زندگی الکترونیکی را ایجاب میکند که بتواند بستر و محتوای مفیدی برای بازاریابی و طراحی خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم کند و ارائه تبلیغات هدفمند را که ...
-
بررسی تأثیر اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد نوآوری از مسیر قابلیت یادگیری سازمانی در صنعت بانکرینگ
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-06-22)هدف: بسیاری از محققان عقیده دارند که «مدیریت کیفیت فراگیر» تأثیر مثبتی بر عملکرد نوآورانه دارد. از طرف دیگر توانایی یادگیری میتواند قابلیت نوآوریهای سازمانی را ارتقا دهد و مزیت رقابتی را در محیطهای ...
-
شناسایی ویژگیهای نظام بازاریابی محتوای زنانه در صنایع خلاق
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-06-22)هدف: اشتغالزایی برای بانوان با استفاده از قابلیتهای موجود در شبکههای اجتماعی، راهحلی برای جوامعی است که سرانه اشتغال کمی برای بانوان دارند. با توجه به شیوههای بازاریابی در شبکههای اجتماعی، فارغ از ...
-
طراحی مدل فروش مبتنی بر نوآوری باز در صنعت ساختمان (نمونه پژوهی: گروه شرکتهای ساختمانی ایرانیان اطلس)
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-06-22)هدف: اگر سازمانهای فروشنده میخواهند موفق باشند، بایستی مدلهای فروش جدیدی ایجاد کنند که برای مشتریان کارآمدند؛ زیرا این تنها راه بقای آنها در بازار متلاطم است. نوآوری باز پارادایمی است که از طریق آن سازمانها باید از ...
-
سنجش عوامل مؤثر بر تمایل مصرفکننده ایرانی به خرید و مصرف کالاهای ایرانی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-06-22)هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر عوامل مؤثر در ایجاد نگرش مثبت و درگیری ذهنی در مصرفکنندگان ایرانی به خرید و مصرف کالاهای ایرانی است. روش: این پژوهش از لحاظ هدف، جزء پژوهشهای کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، جزء ...
-
بررسی اثر برنامههای وفادارسازی بر وفاداری مشتریان بیمه آسیا با استفاده از طرح چهارگروهی سالومون
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-06-22)هدف: وفادارسازی مشتریان در بازارهای رقابتی امروز، نقش تعیینکنندهای در بقای سازمانها دارد و برنامههای وفادارسازی، از جمله ابزارهای مطرح در این ارتباط بهشمار میآیند. در پژوهش کاربردی حاضر با رویکرد تجربی و در قالب اجرای ...
-
فهم جوهره پدیده «پشیمانی استراتژیک»: مطالعه پدیدارشناسانه در حوزه استراتژی رفتاری
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-06-22)هدف: استفاده از تجربیات ناشی از تصمیمهای اشتباه سازمانی و بهدنبال آن شکست، میتواند در کنار توجه به عوامل کلیدی موفقیت، زمینه را برای اتخاذ تصمیمهای اثربخش برای آینده کسبوکار فراهم کند. یکی از پیامدهای ...
-
مدل مفهومی قدرت گفتمانپذیری برند در صنعت خودرو با رویکرد ساختاری ـ تفسیری
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-06-22)هدف: گفتمانپذیری برند، مفهوم جدیدی است که به بررسی درک تمایل روانشناختی مصرفکنندگان برای گفتوگو دربارۀ برند خاص بدون در نظرگرفتن مقوله مصرف و تجربه آن برند میپردازد. هدف پژوهش حاضر طراحی مدل مفهومی قدرت ...



