نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآقازاده, هاشمfa_IR
dc.contributor.authorحسنقلی پور یاسوری, طهمورثfa_IR
dc.contributor.authorمهرنوش, میناfa_IR
dc.contributor.authorلطیفی, محمدمهدیfa_IR
dc.contributor.authorسلیمانی, سامfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:17:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:07Z
dc.date.available1399-07-09T04:17:07Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:07Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-16en_US
dc.date.submitted1397-03-26fa_IR
dc.identifier.citationآقازاده, هاشم, حسنقلی پور یاسوری, طهمورث, مهرنوش, مینا, لطیفی, محمدمهدی, سلیمانی, سام. (1398). طراحی مدل فروش مبتنی بر نوآوری باز در صنعت ساختمان (نمونه پژوهی: گروه شرکت‎های ساختمانی ایرانیان اطلس). مدیریت بازرگانی, 11(2), 221-240. doi: 10.22059/jibm.2018.260292.3099fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2018.260292.3099
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_71207.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258351
dc.description.abstractهدف: اگر سازمان‎های فروشنده می‎خواهند موفق باشند، بایستی مدل‎های فروش جدیدی ایجاد کنند که برای مشتریان کارآمدند؛ زیرا این تنها راه بقای آنها در بازار متلاطم است. نوآوری باز پارادایمی است که از طریق آن سازمان‎ها باید از ایده‎های خارجی مطرح شده همانند ایده‎های داخلی در سازمان استفاده کنند و این ایده‎ها را به سمت بازار هدایت کرده و ارزش ایجاد کنند. هدف از اجرای تحقیق حاضر این است که با شناسایی مؤلفه‎های نوآوری باز در فروش، به مدیران در اتخاذ راهبردهای مناسب برای بهبود فروش و ارتقای عملکرد بنگاه‎ها کمک شود. روش: برای دستیابی به هدف بیان شده، از طریق نمونه‎گیری هدفمند، اطلاعات 13 نفر از اعضای هیئت مدیره، مدیران فروش و کارشناسان فروش در گروه شرکت‎های ساختمانی ایرانیان اطلس، از طریق مصاحبه‎های نیمه‎ساختاریافته، گردآوری و تجزیه و تحلیل شدند و با استفاده از روش نظریه برخاسته از داده، مدل فروش مبتنی بر نوآوری بازطراحی شد. یافته‎ها: یافته های این تحقیق کیفی نشان می‎دهد که استفاده از مؤلفه‎های نوآوری باز در فروش، می‎تواند موجب شود فروش، بهره‎وری، رضایت گروه‎های دخیل در فروش و سطح کیفی محصولات، افزایش یابد. نتیجه‎گیری: نتایج پژوهش انجام شده نشان داد که ابعاد فروش مبتنی بر نوآوری باز را می‎توان در سی و چهار مقوله اصلی شامل ارائه و دریافت لایسنس، همکاری ها و سرمایه گذاری های مشترک، سرمایه گذاری در ایده و پژوهش، بهره برداری از دانش درونی شرکت، انعطاف پذیری در فعالیت های مبتنی بر فروش، سفارشی سازی محصولات  بر اساس ذائقه مشتریان، و ... طبقه بندی کرد.fa_IR
dc.format.extent773
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2018.260292.3099
dc.subjectصنعت ساختمانfa_IR
dc.subjectمدل فروشfa_IR
dc.subjectنوآوری بازfa_IR
dc.subject33. مدیریت فروش و اصول و فنون مذاکرات تجاریfa_IR
dc.titleطراحی مدل فروش مبتنی بر نوآوری باز در صنعت ساختمان (نمونه پژوهی: گروه شرکت‎های ساختمانی ایرانیان اطلس)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران،تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه نینرود، نینرود، هلندfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue2
dc.citation.spage221
dc.citation.epage240


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد