• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 10, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 10, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر موسیقی پس‎زمینه بر قصد خرید به‎واسطه برانگیختگی، لذت، اعتماد و تعدیل‎کنندگی طبقه محصول

    (ندگان)پدیدآور
    فیض آبادی, حمیدهزنگانه, مهدیشجاعی, سامرهمهرانی, هرمز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    981.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: پخش شدن موسیقی مناسب با توجه به ویژگی محصولات، می‌تواند فروش را افزایش دهد. هدف از اجرای این پژوهش، بررسی تأثیر موسیقی پس‎زمینه بر قصد خرید مشتریان فروشگاه‎های زنجیره‎ای افق کوروش در شهر گرگان از طریق متغیرهای میانجی برانگیختگی، لذت و اعتماد و متغیر تعدیل‌کننده طبقه‌ محصول است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است و برحسب روش گردآوری داده‌ها، توصیفی ـ پیمایشی محسوب می‎شود. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، 384 نفر از مشتریان فروشگاه‎های افق کوروش با روش نمونه‌گیری در دسترس، پرسش‎نامه را تکمیل کردند. برای تجزیه و تحلیل داده‎های پژوهش از نرم‎افزارهای SPSS‎ و Smart PLS استفاده شده است. یافته‎ها: فرضیه‎های مطرح شده در پژوهش همگی تأیید شدند و تأثیر معنادار موسیقی پس‎زمینه بر برانگیختگی، تأثیر معنادار برانگیختگی بر لذت خرید، تأثیر معنادار لذت خرید بر اعتماد، اثر معنادار اعتماد بر قصد خرید، تأثیر معنادار لذت خرید بر قصد خرید و فرضیه تعدیل‎ شدن اثر برانگیختگی بر لذت خرید توسط طبقه‌ محصول، به اثبات رسید. نتیجه‎گیری: این پژوهش نشان داد که موسیقی با تأثیر گذاشتن بر ذهن مصرف‌کنندگان، بر درک آنها از محیط مؤثر بوده و باعث افزایش فروش می‎شود.
    کلید واژگان
    اعتماد
    برانگیختگی
    قصد خرید
    لذت
    موسیقی پس‎زمینه
    04. بازاریابی و مسائل بازار - مباحث نوین بازاریابی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-12-22
    1397-10-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علی‎آباد کتول،ایران
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علی‎آباد کتول، ایران
    استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علی‎آباد کتول، ایران
    استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علی‎آباد کتول، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2018.243243.2782
    https://jibm.ut.ac.ir/article_68464.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258306

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب