بررسی تأثیر موسیقی پسزمینه بر قصد خرید بهواسطه برانگیختگی، لذت، اعتماد و تعدیلکنندگی طبقه محصول
(ندگان)پدیدآور
فیض آبادی, حمیدهزنگانه, مهدیشجاعی, سامرهمهرانی, هرمزنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: پخش شدن موسیقی مناسب با توجه به ویژگی محصولات، میتواند فروش را افزایش دهد. هدف از اجرای این پژوهش، بررسی تأثیر موسیقی پسزمینه بر قصد خرید مشتریان فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش در شهر گرگان از طریق متغیرهای میانجی برانگیختگی، لذت و اعتماد و متغیر تعدیلکننده طبقه محصول است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است و برحسب روش گردآوری دادهها، توصیفی ـ پیمایشی محسوب میشود. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، 384 نفر از مشتریان فروشگاههای افق کوروش با روش نمونهگیری در دسترس، پرسشنامه را تکمیل کردند. برای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از نرمافزارهای SPSS و Smart PLS استفاده شده است. یافتهها: فرضیههای مطرح شده در پژوهش همگی تأیید شدند و تأثیر معنادار موسیقی پسزمینه بر برانگیختگی، تأثیر معنادار برانگیختگی بر لذت خرید، تأثیر معنادار لذت خرید بر اعتماد، اثر معنادار اعتماد بر قصد خرید، تأثیر معنادار لذت خرید بر قصد خرید و فرضیه تعدیل شدن اثر برانگیختگی بر لذت خرید توسط طبقه محصول، به اثبات رسید. نتیجهگیری: این پژوهش نشان داد که موسیقی با تأثیر گذاشتن بر ذهن مصرفکنندگان، بر درک آنها از محیط مؤثر بوده و باعث افزایش فروش میشود.
کلید واژگان
اعتمادبرانگیختگی
قصد خرید
لذت
موسیقی پسزمینه
04. بازاریابی و مسائل بازار - مباحث نوین بازاریابی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علیآباد کتول،ایرانکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علیآباد کتول، ایران
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علیآباد کتول، ایران
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علیآباد کتول، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




