نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفیض آبادی, حمیدهfa_IR
dc.contributor.authorزنگانه, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorشجاعی, سامرهfa_IR
dc.contributor.authorمهرانی, هرمزfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:16:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:16:58Z
dc.date.available1399-07-09T04:16:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:16:58Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-11-05en_US
dc.date.submitted1396-08-14fa_IR
dc.identifier.citationفیض آبادی, حمیده, زنگانه, مهدی, شجاعی, سامره, مهرانی, هرمز. (1397). بررسی تأثیر موسیقی پس‎زمینه بر قصد خرید به‎واسطه برانگیختگی، لذت، اعتماد و تعدیل‎کنندگی طبقه محصول. مدیریت بازرگانی, 10(4), 761-776. doi: 10.22059/jibm.2018.243243.2782fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2018.243243.2782
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_68464.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258306
dc.description.abstractهدف: پخش شدن موسیقی مناسب با توجه به ویژگی محصولات، می‌تواند فروش را افزایش دهد. هدف از اجرای این پژوهش، بررسی تأثیر موسیقی پس‎زمینه بر قصد خرید مشتریان فروشگاه‎های زنجیره‎ای افق کوروش در شهر گرگان از طریق متغیرهای میانجی برانگیختگی، لذت و اعتماد و متغیر تعدیل‌کننده طبقه‌ محصول است.<br /> روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است و برحسب روش گردآوری داده‌ها، توصیفی ـ پیمایشی محسوب می‎شود. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، 384 نفر از مشتریان فروشگاه‎های افق کوروش با روش نمونه‌گیری در دسترس، پرسش‎نامه را تکمیل کردند. برای تجزیه و تحلیل داده‎های پژوهش از نرم‎افزارهای SPSS‎ و Smart PLS استفاده شده است.<br /> یافته‎ها: فرضیه‎های مطرح شده در پژوهش همگی تأیید شدند و تأثیر معنادار موسیقی پس‎زمینه بر برانگیختگی، تأثیر معنادار برانگیختگی بر لذت خرید، تأثیر معنادار لذت خرید بر اعتماد، اثر معنادار اعتماد بر قصد خرید، تأثیر معنادار لذت خرید بر قصد خرید و فرضیه تعدیل‎ شدن اثر برانگیختگی بر لذت خرید توسط طبقه‌ محصول، به اثبات رسید.<br /> نتیجه‎گیری: این پژوهش نشان داد که موسیقی با تأثیر گذاشتن بر ذهن مصرف‌کنندگان، بر درک آنها از محیط مؤثر بوده و باعث افزایش فروش می‎شود.fa_IR
dc.format.extent981
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2018.243243.2782
dc.subjectاعتمادfa_IR
dc.subjectبرانگیختگیfa_IR
dc.subjectقصد خریدfa_IR
dc.subjectلذتfa_IR
dc.subjectموسیقی پس‎زمینهfa_IR
dc.subject04. بازاریابی و مسائل بازار - مباحث نوین بازاریابیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر موسیقی پس‎زمینه بر قصد خرید به‎واسطه برانگیختگی، لذت، اعتماد و تعدیل‎کنندگی طبقه محصولfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علی‎آباد کتول،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علی‎آباد کتول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علی‎آباد کتول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علی‎آباد کتول، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue4
dc.citation.spage761
dc.citation.epage776


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد