• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر کیفیت رابطه بر پاسخ‏ های رفتاری مشتریان در مراحل مختلف چرخۀ عمر رابطۀ مشتری (مطالعۀ موردی: بانک کشاورزی تبریز)

    (ندگان)پدیدآور
    ابراهیمی, عبدالحمیدعالی, صمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    426.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف مقالۀ حاضر، تعیین تأثیر کیفیت رابطه بر پاسخ‏های رفتاری مشتریان در مراحل مختلف چرخۀ عمر رابطۀ مشتری در صنعت بانکداری ایران است. بدین‌منظور مشتریان بانک کشاورزی به‌عنوان جامعۀ آماری انتخاب شدند و تعداد 417 مشتری با تکمیل پرسشنامه، در تحقیق مشارکت کردند. برای انتخاب نمونه‏ها از روش نمونه‏گیری تصادفی ساده استفاده و فرضیه‏های تحقیق با استفاده از تکنیک مدل‏سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار AMOS آزموده شد. یافته‏های تحقیق نشان داد کیفیت رابطۀ بین بانک و مشتری بر وفاداری مشتری، تبلیغات دهان‌به‌دهان و سهم مشتری تأثیر مثبتی دارد. همچنین نتایج تحقیق نشان داد با سالخورده‏تر‌شدن رابطۀ بین مشتری و بانک، از تأثیر کیفیت رابطه بر تبلیغات دهان‌به‌دهان و وفاداری مشتری کاسته می‏شود، ولی تأثیر کیفیت رابطه بر سهم مشتری در مراحل مختلف چرخۀ عمر رابطۀ مشتری یکسان است.
    کلید واژگان
    "بازاریابی رابطه مند"
    "پاسخ های رفتاری مشتریان"
    "چرخه عمر رابطه"
    "کیفیت رابطه"
    30. مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2016.60625
    https://jibm.ut.ac.ir/article_60625.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258191

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب