مرور دوره 2, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
-
ابژه غایب و نگاه مخاطب: ابژه غایب ژاک لکان و نقد روانکاوانه فیلم
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2019-08-23)تصویر بر میل نگریستن مخاطب مبتنی است. فیلم داستانی با امکانات بصری خود، میل به تماشا را به سمت موضوع اصلی روایت میبرد؛ به این معنا که موضوع را در قالب ابژهای بصری ارائه میکند، آن را تماشایی میسازد تا پاسخگوی ...
-
ارائه الگوی مدیریت خبر رسانۀ ملی در فضای مجازی با رویکرد ارتباطات آیینی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2019-08-23)گسترش روزافزون فناوریهای ارتباطی و شبکۀ جهانی اینترنت، عصری جدید در تاریخ اطلاعرسانی ارتباطات جمعی رقم زده است. این تغییرات فناورانه نهتنها زیرساختهای ارتباطی، بلکه سازمانهای رسانهای را نیز دچار تغییر و تحول کرده ...
-
بررسی زیباشناسی و کارکردهای پیوندسازی در گونه (ژانر) «تلویزیون- واقعیت »
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2019-08-23)این پژوهش به بررسی دو بُعد زیباشناسی و کارکردی ژانر تلویزیون - واقعیت پرداخته است. به همین منظور، با تمرکز بر ماهیت پیوندی این ژانر- ابعاد گوناگون و مرتبط نظری، ریشههای تاریخی، تعاریف، زیرگونهها، شیوههای متفاوت پیوندسازی ...
-
فلسفۀ فیلم از دیدگاه ژان فرانسوا لیوتار
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2019-08-23)ژان فرانسوا لیوتار؛ فیلسوف و جامعهشناس فرانسوی چهار مقاله با موضوع سینما و مطالعات فیلم طی سالهای 1973 تا 1995 نگاشته است که سپهر اندیشۀ او در این زمینه را تشکیل میدهند. این مقالهها عبارتاند از: «ناسینما» (1973)؛ ...



