مرور دوره 2, شماره 2 بر اساس عنوان

  • ابژه غایب و نگاه مخاطب: ابژه غایب ژاک لکان و نقد روانکاوانه فیلم 

    عادل, شهاب الدین؛ گنجه ای, معصومه (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2019-08-23)
    تصویر بر میل نگریستن مخاطب مبتنی­ است. فیلم داستانی با امکانات بصری خود، میل به تماشا را به سمت موضوع اصلی روایت می­برد؛ به این معنا که موضوع را در قالب ابژه­ای بصری ارائه می‌کند، آن را تماشایی می­سازد تا پاسخگوی ...

  • ارائه الگوی مدیریت خبر رسانۀ ملی در فضای مجازی با رویکرد ارتباطات آیینی 

    شریفی, سید مهدی؛ لبافی, سمیه؛ رادمنش, بهاره؛ میاح, رحمان (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2019-08-23)
    گسترش روزافزون فناوری‌های ارتباطی و شبکۀ جهانی اینترنت، عصری جدید در تاریخ اطلاع‌رسانی ارتباطات جمعی رقم زده است. این تغییرات فناورانه نه‌تنها زیرساخت‌های ارتباطی، بلکه سازمان‌های رسانه‌ای را نیز دچار تغییر و تحول کرده ...

  • بررسی زیباشناسی و کارکردهای پیوندسازی در گونه (ژانر) «تلویزیون- واقعیت » 

    موسوی, وحیداله (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2019-08-23)
    این پژوهش به بررسی دو بُعد زیبا‌شناسی و کارکردی ژانر تلویزیون - واقعیت پرداخته است. به همین منظور، با تمرکز بر ماهیت پیوندی این ژانر- ابعاد گوناگون و مرتبط نظری، ریشه‌های تاریخی، تعاریف، زیرگونه‌ها، شیوه‌های متفاوت پیوندسازی ...

  • فلسفۀ فیلم از دیدگاه ژان فرانسوا لیوتار 

    صادقی پور, محمد صادق (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2019-08-23)
    ژان فرانسوا لیوتار؛ فیلسوف و جامعه‌شناس فرانسوی چهار مقاله با موضوع سینما و مطالعات فیلم طی سال‌های 1973 تا 1995 نگاشته است که سپهر اندیشۀ او در این زمینه را تشکیل می‌دهند. این مقاله‌ها عبارت‌اند از: «ناسینما» (1973)؛ ...