ارائه الگوی مدیریت خبر رسانۀ ملی در فضای مجازی با رویکرد ارتباطات آیینی
(ندگان)پدیدآور
شریفی, سید مهدیلبافی, سمیهرادمنش, بهارهمیاح, رحماننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
گسترش روزافزون فناوریهای ارتباطی و شبکۀ جهانی اینترنت، عصری جدید در تاریخ اطلاعرسانی ارتباطات جمعی رقم زده است. این تغییرات فناورانه نهتنها زیرساختهای ارتباطی، بلکه سازمانهای رسانهای را نیز دچار تغییر و تحول کرده است. این تغییرات نیازمند الگوی مدیریتی نوینی در حوزۀ اطلاعرسانی است. دراین پژوهش، از رویکرد کیفی و روش تحلیل تم بهره گرفته شده است و مؤلفههای الگوی مدیریت بخش خبر رسانۀ ملی در فضای مجازی با بهرهگیری از رویکرد ارتباطات آیینی و طی مصاحبههای عمیق با چهارد هنفر از خبرگان حوزۀ رسانه استخراج شده است. بنا بر نتایج این پژوهش، مهمترین مؤلفهها عبارتاند از: کمکردن محدودیتهای سیاسی و فرهنگی در تعامل با ذینفعان، تعامل با سازمانهای سیاستگذار در حوزۀ فضای مجازی، ایجاد زیرساخت مناسب برای توسعۀ ارتباطات آیینی در بخش خبر رسانۀ ملی و توسعۀ کاربرد محتوای کاربرساخته با رویکرد آیینی در بخشهای خبری.
کلید واژگان
ارتباطات آیینیخبر
فضای مجازی
مدیریت رسانه
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانسازمان پدید آورنده
استادیار گروه آموزشی مدیریت دانشگاه تهراناستادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک)
کارشناس ارشد مدیریت رسانه دانشگاه تهران
کارشناس ارشدعلوم سیاسی دانشگاه امام صادق
شاپا
2676-40912676-4083




