مرور دوره 4, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
بررسی فضای عاطفی و کنترل والدین بر کاربردهای تلفن همراه در بین نوجوانان شهر تهران
(موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی, 2015-07-23)امروزه تلفن همراه، بهعنوان یکی از مظاهر فناوری ارتباطی نوین، در زندگی فردی و اجتماعی بشر جایگاهی قدرتمند دارد و جزء لاینفک مناسبات روزمره محسوب میشود؛ بهطوریکه میتوان ادعا کرد برای بسیاری از افراد، زندگی بدون آن ...
-
تأملی بر پیامدهای سطح خرد سرمایة اجتماعی در ایران
(موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی, 2015-07-23)سرمایة اجتماعی، بهعنوان موضوعی بینرشتهای تأثیر بسزایی در تسهیل ارتباطات انسانی جامعه دارد. این تأثیر در قالب پیامدها در اندیشۀ صاحبنظران و متفکران حوزههای مختلف علوم اجتماعی دیده میشوند. براساس دیدگاهها و نظریهها، ...
-
تبیین برهم کنش سطوح خرد و کلان امنیت در کشور
(موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی, 2015-07-23)امنیت دارای دو بعد ذهنی (احساس امنیت) و عینی است. یکی از پیش شرطهای وقوع احساس امنیت در جامعه، وجود امنیت عینی در جامعه است. این سطوح باهم در ارتباط هستند و از برهم کنش این دو سطح عینی و ذهنی است که امنیت در جامعه حاصل ...
-
جایگاه شهرداری در اعمال سیاست اجتماعی محلی در متن قوانین شهرداری (مطالعة موردی: شهرداری تهران)
(موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی, 2015-07-23)این پژوهش با هدف شناخت جایگاه شهرداری در اعمال سیاست اجتماعی محلی در چارچوب قانونی موجود، به تمامشماری اسناد بالادستی و تمامی قوانین مربوط به شهرداریها (بهویژه شهرداری تهران) پرداخته است. برای اینمنظور، از روش تحلیل ...
-
رابطة اعتماد اجتماعی با سلامت اجتماعی در بین زنان شهر یزد
(موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی, 2015-07-23)امروزه سلامت اجتماعی زنان به موضوعی مهم و حساس تبدیل شده است. سلامت اجتماعی، بازتاب شرایط جامعه است و از عوامل اجتماعی متعددی ریشه میگیرد. همچنین، در عصر حاضر اعتماد، به موضوعی حیاتی برای جوامع انسانی تبدیل شده است. از ...
-
واکاوی جامعهشناختی احساسات شهروندان تهرانی به محیطزیست
(موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی, 2015-07-23)تعامل انسان با محیطزیست، همواره مورد توجه دانشمندان و متخصصان حیطههای گوناگون علمی بوده است. دهههای متمادی است که اثبات شده است بهبود رابطۀ انسان با محیطزیست در وجوه گوناگون، لزوماً متأثر از نگرشها، احساسات و دیدگاههای ...



