مقایسه تاثیر بازخورد برخط معلم و همتایان بر بهبود کیفیت نگارش فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
(ندگان)پدیدآور
هومان فرد, محمد حامدرحیمی, محمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر، به بررسی جوانب گوناگونِ بازخوردِ برخطِ ارائهشده توسط معلم و گروه همتایان میپردازد. تأثیر انواع بازخورد بر توانایی نگارش فراگیران، نوع بازخورد زبان آموزان و دقتِ بازخورد زبانآموزان مورد بررسی قرار گرفتند. دانشجویان سه کلاس که در رشتههای زبان و ادبیات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی تحصیل میکردند، در این مطالعه شرکت نمودند. به فراگیران یکی از کلاسها، بازخورد برخط توسط معلم داده شد. در دو کلاس دیگر بازخورد توسط گروه همتایان ارائه شد که در یک کلاس به صورت سنتی و در کلاس دیگر به صورت برخط بود. با بررسی اطلاعات گردآوریشده معلوم شد که زبان آموزانی که بازخورد برخط (همتایان و یا معلم) دریافت کردند، در امتحان پایانی عملکرد بهتری در نگارش نسبت به گروهی که بازخورد سنتی دریافت کردند، داشتند. یافتههای پژوهش همچنین نشان دادند که فراگیرانی که در گروه بازخورد برخط همتایان بودند، در مقایسه با گروه بازخورد سنتی، شمار بیشتری بازخورد مرتبط با محتوا ارائه دادند. علاوه بر این، زبانآموزانی که در گروه بازخورد برخط بودند در ارائة بازخورد درست، موفقتر از گروه بازخورد سنتی بودند. در نهایت، فراگیران ضعیفتر در گروههای برخط بیش از دانشجویان گروه سنتی در نگارش پیشرفت داشتند.
کلید واژگان
نگارشبازخورد
برخط
دقت بازخورد
یادگیری مجازی
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه پیام نور تهراندانشگاه شیراز
شاپا
2008-88332538-1989




