نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهومان فرد, محمد حامدfa_IR
dc.contributor.authorرحیمی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:44:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:44:53Z
dc.date.available1399-07-09T03:44:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:44:53Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-18en_US
dc.date.submitted1397-01-29fa_IR
dc.identifier.citationهومان فرد, محمد حامد, رحیمی, محمد. (1398). مقایسه تاثیر بازخورد برخط معلم و همتایان بر بهبود کیفیت نگارش فراگیران ایرانی زبان انگلیسی. زبان پژوهی, 11(33), 327-352. doi: 10.22051/jlr.2018.19992.1536fa_IR
dc.identifier.issn2008-8833
dc.identifier.issn2538-1989
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jlr.2018.19992.1536
dc.identifier.urihttps://jlr.alzahra.ac.ir/article_3456.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247176
dc.description.abstractپژوهش حاضر، به بررسی جوانب گوناگونِ بازخوردِ برخطِ ارائه‌شده توسط معلم و گروه همتایان می‌پردازد. تأثیر انواع بازخورد بر توانایی نگارش فراگیران، نوع بازخورد زبان آموزان و دقتِ بازخورد زبان‌آموزان مورد بررسی قرار گرفتند. دانشجویان سه کلاس که در رشته‌های زبان و ادبیات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی تحصیل می‌کردند، در این مطالعه شرکت نمودند. به فراگیران یکی از کلاس‌ها، بازخورد برخط توسط معلم داده شد. در دو کلاس دیگر بازخورد توسط گروه همتایان ارائه شد که در یک کلاس به صورت سنتی و در کلاس دیگر به صورت برخط بود. با بررسی اطلاعات گردآوری‌شده معلوم شد که زبان آموزانی که بازخورد برخط (همتایان و یا معلم) دریافت کردند، در امتحان پایانی عملکرد بهتری در نگارش نسبت به گروهی که بازخورد سنتی دریافت کردند، داشتند. یافته‌های پژوهش همچنین نشان دادند که فراگیرانی که در گروه بازخورد برخط همتایان بودند، در مقایسه با گروه بازخورد سنتی، شمار بیشتری بازخورد مرتبط با محتوا ارائه دادند. علاوه بر این، زبان‌آموزانی که در گروه بازخورد برخط بودند در ارائة بازخورد درست، موفق‌تر از گروه بازخورد سنتی بودند. در نهایت، فراگیران ضعیف‌تر در گروه‌های برخط بیش از دانشجویان گروه سنتی در نگارش پیشرفت داشتند.fa_IR
dc.format.extent682
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofزبان پژوهیfa_IR
dc.relation.ispartofZABANPAZHUHI (Journal of Language Research)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jlr.2018.19992.1536
dc.subjectنگارشfa_IR
dc.subjectبازخوردfa_IR
dc.subjectبرخطfa_IR
dc.subjectدقت بازخوردfa_IR
dc.subjectیادگیری مجازیfa_IR
dc.titleمقایسه تاثیر بازخورد برخط معلم و همتایان بر بهبود کیفیت نگارش فراگیران ایرانی زبان انگلیسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه پیام نور تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شیرازfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue33
dc.citation.spage327
dc.citation.epage352


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد