| dc.contributor.author | هومان فرد, محمد حامد | fa_IR |
| dc.contributor.author | رحیمی, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:44:53Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:44:53Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:44:53Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:44:53Z | |
| dc.date.issued | 2020-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-04-18 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-01-29 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | هومان فرد, محمد حامد, رحیمی, محمد. (1398). مقایسه تاثیر بازخورد برخط معلم و همتایان بر بهبود کیفیت نگارش فراگیران ایرانی زبان انگلیسی. زبان پژوهی, 11(33), 327-352. doi: 10.22051/jlr.2018.19992.1536 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-8833 | |
| dc.identifier.issn | 2538-1989 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/jlr.2018.19992.1536 | |
| dc.identifier.uri | https://jlr.alzahra.ac.ir/article_3456.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247176 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر، به بررسی جوانب گوناگونِ بازخوردِ برخطِ ارائهشده توسط معلم و گروه همتایان میپردازد. تأثیر انواع بازخورد بر توانایی نگارش فراگیران، نوع بازخورد زبان آموزان و دقتِ بازخورد زبانآموزان مورد بررسی قرار گرفتند. دانشجویان سه کلاس که در رشتههای زبان و ادبیات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی تحصیل میکردند، در این مطالعه شرکت نمودند. به فراگیران یکی از کلاسها، بازخورد برخط توسط معلم داده شد. در دو کلاس دیگر بازخورد توسط گروه همتایان ارائه شد که در یک کلاس به صورت سنتی و در کلاس دیگر به صورت برخط بود. با بررسی اطلاعات گردآوریشده معلوم شد که زبان آموزانی که بازخورد برخط (همتایان و یا معلم) دریافت کردند، در امتحان پایانی عملکرد بهتری در نگارش نسبت به گروهی که بازخورد سنتی دریافت کردند، داشتند. یافتههای پژوهش همچنین نشان دادند که فراگیرانی که در گروه بازخورد برخط همتایان بودند، در مقایسه با گروه بازخورد سنتی، شمار بیشتری بازخورد مرتبط با محتوا ارائه دادند. علاوه بر این، زبانآموزانی که در گروه بازخورد برخط بودند در ارائة بازخورد درست، موفقتر از گروه بازخورد سنتی بودند. در نهایت، فراگیران ضعیفتر در گروههای برخط بیش از دانشجویان گروه سنتی در نگارش پیشرفت داشتند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 682 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه الزهرا | fa_IR |
| dc.publisher | Alzahra University | en_US |
| dc.relation.ispartof | زبان پژوهی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | ZABANPAZHUHI (Journal of Language Research) | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/jlr.2018.19992.1536 | |
| dc.subject | نگارش | fa_IR |
| dc.subject | بازخورد | fa_IR |
| dc.subject | برخط | fa_IR |
| dc.subject | دقت بازخورد | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری مجازی | fa_IR |
| dc.title | مقایسه تاثیر بازخورد برخط معلم و همتایان بر بهبود کیفیت نگارش فراگیران ایرانی زبان انگلیسی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه پیام نور تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 33 | |
| dc.citation.spage | 327 | |
| dc.citation.epage | 352 | |