دوره 10, شماره 26
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی نحوی-معنایی پیرااضافه های زبان کردی(گویش سورانی) بر پایۀ نحو ذره بنیاد
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2018-05-22)در نظریۀ نحو ذرهبنیاد، گرههای پایانی، دارای مؤلّفههای نحوی-معنایی و کوچکتر از تکواژ و چینش ثابت شاخص-هسته-متمم هستند. این مؤلّفهها در یک سلسله مراتب جهانی به نام توالی نقشها چیده میشوند و از اصلِ یک ویژگیِ واژنحوی-یک ...
-
بررسی ویژگیهای سبکی تکرار کامل در رمان سووشون و بوف کور
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2018-05-22)تکرار پدیدهای زبانی است که پیرامون آن بررسی هایی در زبانهای گوناگون و در چارچوب نظریه های مختلف صورت گرفتهاست. تکرار در دو نوع کامل و ناقص از سوی زبانشناسان بررسی شدهاست که از آن میان در پژوهش حاضر به ویژگیهای سبکی ...
-
از تصویر تا تصور : بررسی تحول در استفاده از تصویر در متدهای آموزشی زبان فرانسه
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2018-05-22)پژوهش حاضر بر آن است تا به بررسی سیر روبهرشد کاربرد تصویر در روشهای آموزشی مستقیم، شنیداری-دیداری و دو گونه رویکرد ارتباطی به آموزش زبان، بپردازد تا به این وسیله بر اهمیت روز افزون این ابزار در آموزش زبان تأکید کند. هر ...
-
بررسی تطبیقی جایگزینی واجهای ملازیِ وامواژهای عربی در فارسی معیار و گویش رودباری (کرمان) در چارچوب نظریۀ بهینگی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2018-05-22)جایگزینی یک واجِ زبان وامدهنده با شبیهترین آوای موجود در زبان وام گیرنده «جایگزینی صدا» یا «جایگزینی واج» نامیده میشود. واژههای بسیاری از زبان عربی وارد زبان فارسی و گویشهای گوناگون آن شدهاند که دارای دو نویسة «ق» ...
-
تأثیر آموزش فرم و معنا محور با میانجیگری زبان مادری بر عملکرد شفاهی فراگیران زبان انگلیسی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2018-05-22)رویکرد مفهومسازی گزینه-محور از طریق آموزش صورت و معنا -محور، نمایانگر آن است که در محیطهای آموزشی غیر انگلیسیزبان، که در آن زبان مادریِ معلم و زبانآموزها یکسان است، یکی از گزینههای که در اختیار معلم قرار دارد، استفاده ...
-
آموزش شبکه های فعلی زبان فارسی: مقایسة عملکرد فارسی آموزان غیرایرانی در پاسخگویی به پرسشهای استنتاجی و جایگزینی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2018-05-22)در پژوهش حاضر تأثیر آموزش مستقیم شبکه های فعلی زبان فارسی بر میزان پاسخگویی زبانآموزان به پرسشهای استنتاجی و جایگزینی مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهشگران، ابتدا یک گروه از فارسیآموزان غیرایرانی در سطح پیشرفته را به ...
-
ارائه های علمی انگلیسی و فارسی: بررسی چگونگی تفکیک مطالب مهم از کماهمیت در پیکره های سخن و بیس
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2018-05-22)هدف از انجام این پژوهشِ پیکرهمحور، بررسی چگونگی جداسازی مطلب های بااهمیت از کماهمیت در ارائه های علمی انگلیسی و فارسی است. مقاله حاضر کوشیدهاست تا نشانگرهای مطالبِ بااهمیت را از نظر نقشی که در ارائه دارند، دستهبندی ...



