مرور دوره 1, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
بررسی ساخت موضوعی اسم فعلها در چارچوب دستور واژی- نقشی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2010-03-21)هدف از نگارش این مقاله توصیف ساخت موضوعی اسم فعلها در چارچوب دستور واژی- نقشی میباشد.نگارندگان در این مقاله به بررسی چگونگی نمود نقشهای معنایی یک فعل در ساخت نحوی اسم فعل مشتق از آن فعل که حاصل فرایند اسمسازی هستند، ...
-
درک زمان شروع واک (ویاتی) در انسدادهای آغازین فارسی معیار
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2010-03-21)در این مطالعه، زمان شروع واک(ویاتی) به عنوان یکی از مهمترین سرنخهای صوتشناختی در تمایز واکداری انسدادهای دهانی فارسی معیار از نظر درکی مورد بررسی قرار گرفته است.بدین منظور، دو نوع آزمون درکی «شناسایی» و «تشخیص» طراحی ...
-
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در یاددهی- یادگیری زبان فرانسه در ایران مورد یادگیری الکترونیکی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2010-03-21)در جهان امروز، استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در زمینههای گوناگون، هر روز ابعاد وسیعتری مییابد.در حوزه آموزش زبان نیز اهمیت این فناوری را نمیتوان نادیده گرفت و با توجه به نو بودن آن و نبود شناخت کافی نسبت به ...
-
پردازش جمله و بازنمود ذهنی فعل در زبان فارسی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2010-03-21)پژوهش حاضر به مطالعه چگونگی فرایند پردازش فعل در زبان فارسی به هنگام درک شنیداری جمله میپردازد.سؤال اصلی پژوهش این است که آیا پیچیدگی بازنمودی فعل فارسی در واژگان بر مدت زمان پردازش آن به هنگام درک شنیداری جمله مؤثر است ...
-
ارتباط میان انگیزه، آگاهی فراشناختی از راهبردها و مهارت شنیداری زبانآموزان ایرانی زبان انگلیسی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2010-03-21)مهارت شنیداری اغلب مهارتی منفعل انگاشته میشود.از سوی دیگر مطالعه و انجام تحقیق بر روی این مهارت مشکلاتی به همراه دارد.این دلایل سبب شدهاند که تعداد تحقیقات و مطالعات بر روی این مهارت نسبت به مهارتهای دیگر کمتر باشد.هدف ...



