• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زبان پژوهی
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زبان پژوهی
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتباط میان انگیزه، آگاهی فراشناختی از راهبردها و مهارت‌ شنیداری زبان‌آموزان ایرانی زبان انگلیسی

    (ندگان)پدیدآور
    ستوده‌نما, الههتقی‌پور, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    215.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مهارت شنیداری اغلب مهارتی منفعل انگاشته می‌شود.از سوی دیگر مطالعه و انجام تحقیق بر روی این مهارت مشکلاتی به همراه دارد.این دلایل سبب شده‌اند که تعداد تحقیقات و مطالعات بر روی این مهارت نسبت به مهارت‌های دیگر کمتر باشد.هدف اولیه این پژوهش یافتن تأثیر میزان مهارت شنیداری و انگیزه بر استفاده از راهبردهای شنیداری فراشناختی بوده است.بررسی رابطه بین مهارت شنیداری و میزان انگیزه شرکت‌کنندگان هدف دیگر این پژوهش بوده است.یافته‌های این پژوهش مشخص نمود زبان‌آموزان با مهارت شنیداری سطح بالا و پائین در استفاده از اغلب استراتژی‌ها(18 استراتژی از بین کل 21 استراتژی) با هم تفاوت معناداری داشتند.به این صورت که زبان‌آموزان با مهارت شنیداری سطح بالا به طور معناداری بیشتر از زبان‌آموزان با مهارت شنیداری سطح پائین از 13 استراتژی استفاده نمودند و زبان‌آموزان مهارت شنیداری سطح پائین در 5 استراتژی (بد یا منفی) نسبت به زبان‌آموزان با مهارت شنیداری سطح بالا به طور معناداری بیشتر استفاده کردند.اما زبان‌آموزان با میزان‌ انگیزه بالا و پائین چنین تفاوت معناداری در استفاده از استراتژی‌ها نشان ندادند.زبان‌آموزان با میزان انگیزه بالا تنها در استفاده از 2 استراتژی از زبان‌آموزان با میزان انگیزه پائین به طور معناداری تفاوت داشته و بیشتر استفاده کردند.در نهایت این پژوهش نشان داد مهارت شنیداری و میزان انگیزه رابطه مستقیم و مثبتی با هم دارند، هرچند که این رابطه بسیار قوی نبود

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2010-03-21
    1389-01-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    گروه انگلیسی دانشگاه الزهرا
    گروه انگلیسی دانشگاه الزهرا

    شاپا
    2008-8833
    2538-1989
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jlr.2014.1041
    https://jlr.alzahra.ac.ir/article_1041.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/246959

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب