پیمایشی پیرامون تأثیر دورههای آموزشی فن آوری اطلاعات بر بهبود عملکرد کارکنان(مطالعهی موردی:مؤسسهی عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی)
(ندگان)پدیدآور
ایزدی, صمدکریمی, سلیمان
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر دورههای آموزشی ICDL بر بهبود عملکرد کارکنان مؤسسهی عالی آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامهریزی است. در پژوهش حاضر با توجه به نوع فرضیات و اهداف تحقیق از روش توصیفی استفاده شده است. جامعهی آماری این تحقیق کارکنان شاغل(کارمندان، کارشناسان و مدیران) در مؤسسه ی عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی بودند که بر اساس جدول مورگان حجم نمونه ی کارکنان از روی اندازه ی جامعه به تعداد 169 نفر بود، که برای انتخاب نمونه ی مورد نظر از روش نمونه گیری تصادفی طبقهای استفاده گردید. دراین پژوهش از کلیه ی مدیران بلاواسطه کارکنان نیز(سی نفر)در رابطه با تاثیر دورههای مذکور بر بهبود عملکرد کارکنان زیر مجموعه ی آنان نظرخواهی شد و در نهایت نظرهای مدیران با کارکنان با یک دیگر مقایسه گردید.
با توجه به تجزیه و تحلیل دادهها و نتایج آزمون فرضیههای تحقیق، دورههای آموزشی ICDL به افزایش مهارتهای جدید، دقت و اثربخشی، سرعت و مقدار انجام کار و جاذبه و علاقهمندی افراد در انجام کار و موفقیت شغلی افراد منجر شده وبین نظرهای مدیران با کارکنان در رابطه با تأثیر دورههای مذکور بر بهبود عملکرد کارکنان تفاوت معنی داری مشاهده نشده است.
کلید واژگان
دورههای ICDLفن آوری اطلاعات
آموزش
عملکرد
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2009-02-191387-12-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه مازندرانکارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی
شاپا
2008-62372476-5287



