نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorوظیفه دوست, حسینfa_IR
dc.contributor.authorعماری, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:56:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:56:05Z
dc.date.available1399-07-09T02:56:05Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:56:05Z
dc.date.issued2011-12-22en_US
dc.date.issued1390-10-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-31en_US
dc.date.submitted1392-06-09fa_IR
dc.identifier.citationوظیفه دوست, حسین, عماری, حسین. (1390). تعیین عوامل تاثیرگذار روی ارزش ویژه نام و نشان تجاری در صنعت شکلات ایران. مدیریت بازاریابی, 6(13), 115-130.fa_IR
dc.identifier.issn1735-949X
dc.identifier.issn2008-255X
dc.identifier.urihttp://jomm.srbiau.ac.ir/article_1667.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230142
dc.description.abstractهدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل تاثیرگذار روی ارزش ویژه نام و نشان تجاری در صنعت شکلات ایران است. همچنین در این پژوهش، تاثیر واسطه­ای سازه­های وفاداری به نام و نشان تجاری و تصویر ذهنی نام و نشان تجاری در شکل­گیری ارزش ویژه نام و نشان تجاری مورد بررسی قرار گرفته است. گرایش این پژوهش کاربردی، رویکرد آن استقرایی، استراتژی آن علی، هدف روش شناسی آن تبیین (آزمون فرضیات)، و افق زمانی آن تک مقطعی می­باشد. برای گردآوری داده­ها در این پژوهش، از ابزار پرسشنامه استاندارد شده استفاده شده است. برای بررسی روابط علی بین ابعاد ارزش ویژه نام و نشان تجاری، مدل­یابی معادلات ساختاری و تحلیل عامل تاییدی مورد استفاده قرار گرفته است. برای آزمون مدل طراحی شده، یک نمونه 432 نفری با روش نمونه­گیری خوشه­ای از بین مراجعین به فروشگاه­های بزرگ محصول شکلات در ایران انتخاب و مورد بررسی قرار گرفته­اند. نتایج حاصل از تست مدل حاکی از آن است که وفاداری به نام و نشان تجاری و تصویر ذهنی آن از مهم­ترین عناصر تاثیرگذار در ایجاد ارزش ویژه نام و نشان تجاری در صنعت شکلات می­باشند. علاوه بر این، با استناد به داده­های گردآوری شده، تاثیر واسطه­ای وفاداری به نام و نشان تجاری و تصویر ذهنی نام و نشان تجاری، در شکل گیری ارزش ویژه نام و نشان تجاری، مورد تایید است. مزیت این مدل، در نظر گرفتن سازه شخصیت نام و نشان تجاری به عنوان یکی از ابعاد تاثیرگذار روی ارزش ویژه نام و نشان تجاری است که در مدل­های ارائه شده در کشورمان کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.fa_IR
dc.format.extent412
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بازاریابیfa_IR
dc.relation.ispartofJounal of Marketing Managementen_US
dc.subjectارزش ویژه نام و نشان تجاریfa_IR
dc.subjectشخصیت نام و نشان تجاریfa_IR
dc.subjectوفاداری به نام و نشان تجاریfa_IR
dc.subjectتصویر ذهنی نام و نشان تجاری و صنعت شکلاتfa_IR
dc.titleتعیین عوامل تاثیرگذار روی ارزش ویژه نام و نشان تجاری در صنعت شکلات ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue13
dc.citation.spage115
dc.citation.epage130


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد