درگیری نشان تجاری رسانههای اجتماعی، ارزش ویژه نشان تجاری، عملکرد نشان تجاری: با در نظر گرفتن متغیر تعدیلگر اعتماد
(ندگان)پدیدآور
نوروزی, حسینملکی, نگینعبدالله پور, سجادنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: امروزه دیگر حضور فیزیکی و تبلیغات سنتی به منظور رقابت در بازار بسیاری از کسب و کارها و خصوصا صنعت بانکداری کافی نیست و عصر رقابت به سمت محیط دیجیتال یا برخط گرایش پیدا کرده است. هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر درگیری نشان تجاری رسانههای اجتماعی بر ارزش ویژه نشان تجاری با در نظر گرفتن متغیر تعدیلگر اعتماد و تأثیر آنها بر عملکرد نشان تجاری در میان مشتریان بانک ملی استان تهران است.
روش پژوهش: روش این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ محتوی توصیفی-پیمایشی و از لحاظ نحوه اجرا همبستگی است. در این راستا 385 نفر از مشتریان بانک ملی استان تهران براساس روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای به سؤالات پرسشنامه پاسخ دادند.
یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد که همه عوامل هویت، در دسترس بودن اطلاعات، سرگرمی، تبلیغات شخصیشده و وابستگی نشان تجاری بر درگیری نشان تجاری رسانههای اجتماعی در بانک ملی تأثیر مثبت و معناداری دارند. نتایج همچنین نشان داد که درگیری نشان تجاری رسانههای اجتماعی بر ارزش ویژه نشان تجاری و ارزش ویژه نشان تجاری بر عملکرد نشان تجاری بانک ملی تأثیر مثبت و معناداری دارند. در پایان نتایج نشان داد که متغیر اعتماد در رابطه بین درگیری نشان تجاری رسانههای اجتماعی و ارزش ویژه نشان تجاری در بانک ملی نقش تعدیلکنندگی دارد.
نتیجهگیری: به منظور ارتقاء عملکرد نشان تجاری بانک ملی ایران، توجه به درگیر کردن مشتریان از طریق رسانههای اجتماعی و افزایش اعتماد آنها به منظور تأثیرگذاری درگیری نشان تجاری و ارزش ویژه نشان تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است.
کلید واژگان
نشان تجاریارزش ویژه نشان تجاری
رسانه اجتماعی
درگیری نشان تجاری رسانه اجتماعی
بانک ملی ایران
تخصصي
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2020-03-011398-12-11
ناشر
دانشگاه خوارزمی تهرانسازمان پدید آورنده
دانشگاه خوارزمیدانشگاه خوارزمی
دانشگاه تهران
شاپا
2423-7418Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
بررسی تاثیر تحریم های اقتصادی و تجاری بر روابط تجاری ایران و کشورهای شریک عمده تجاری
آقایی, مجید؛ رضاقلی زاده, مهدیه؛ محمدرضایی, مجید (مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوریCenter of Strategic Studies, 2018-11-22)در این مطالعه به بررسی تاثیر تحریمهای اقتصادی و تجاری بر روابط تجاری ایران و کشورهای عمده شریک تجاری در چارچوب یک الگوی جاذبه تعمیم یافته، با استفاده از مدلهای اقتصادسنجی پانل دیتا پرداخته میشود. الگوسازی مدل تحقیق بر ...
-
بازتعریف ابعاد مختلف سرزندگی در مراکز تجاری شهر تهران: مطالعه موردی مراکز تجاری چندمنظوره بزرگ مقیاس
شعبانی لکرانی, فهیمه؛ ماجدی, حمید؛ لبیب زاده, راضیه (دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران, 2025-02-19)هدف- سرزندگی به طور مشخص به مفهوم تنوع فعالیتها در عرصه همگانی و سازگاری آن با فضاهای شهری در چهارچوب نظامی از قرارگاههای رفتاری به حساب میآید. در این بین مراکز تجاری با دربرداشتن سهم قابل توجهی از مساحت مجموع شهر و نیز ...
-
بررسی الگوهای تجاریسازی در دانشگاههای منتخب بینالمللی و پیشنهاد چارچوب تجاریسازی برای آموزش عالی ایران
خواستار, حمزه؛ امیدیان, محسن؛ حسینی لواسانی, حسین؛ دایمی, ایمان (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2025-02-19)هدف: تجاریسازی دانش یکی از ابزارهای درآمدزایی پایدار در دانشگاههاست. اما برای تجاریسازی علم و فنّاوری نیاز به الگوی مناسب تجاریسازی دانشگاههاست. هدف تحقیق حاضر بررسی الگوهای تجاریسازی دانشگاههای منتخب بینالمللی و ارائۀ ...




