• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تعامل انسان و اطلاعات
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تعامل انسان و اطلاعات
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    درگیری نشان تجاری رسانه‌های اجتماعی، ارزش ویژه‌ نشان تجاری، عملکرد نشان تجاری: با در نظر گرفتن متغیر تعدیل‌گر اعتماد

    (ندگان)پدیدآور
    نوروزی, حسینملکی, نگینعبدالله پور, سجاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    809.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: امروزه دیگر حضور فیزیکی و تبلیغات سنتی به منظور رقابت در بازار بسیاری از کسب و کارها و خصوصا صنعت بانکداری کافی نیست و عصر رقابت به سمت محیط دیجیتال یا برخط گرایش پیدا کرده است. هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر درگیری نشان تجاری رسانه­های اجتماعی بر ارزش ویژه­ نشان تجاری با در نظر گرفتن متغیر تعدیل­گر اعتماد و تأثیر آنها بر عملکرد نشان تجاری در میان مشتریان بانک ملی استان تهران است. روش پژوهش: روش این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ محتوی توصیفی-پیمایشی و از لحاظ نحوه اجرا همبستگی است. در این راستا 385 نفر از مشتریان بانک ملی استان تهران براساس روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای به سؤالات پرسشنامه پاسخ دادند. یافته­ها: نتایج تحقیق نشان داد که همه عوامل هویت، در دسترس بودن اطلاعات، سرگرمی، تبلیغات شخصی­شده و وابستگی نشان تجاری بر درگیری نشان تجاری رسانه­های اجتماعی در بانک ملی تأثیر مثبت و معناداری دارند. نتایج همچنین نشان داد که درگیری نشان تجاری رسانه­های اجتماعی بر ارزش ویژه نشان تجاری و ارزش ویژه نشان تجاری بر عملکرد نشان تجاری بانک ملی تأثیر مثبت و معناداری دارند. در پایان نتایج نشان داد که متغیر اعتماد در رابطه بین درگیری نشان تجاری رسانه‌های اجتماعی و ارزش ویژه نشان تجاری در بانک ملی نقش تعدیل­کنندگی دارد. نتیجه­گیری: به منظور ارتقاء عملکرد نشان تجاری بانک ملی ایران، توجه به درگیر کردن مشتریان از طریق رسانه­های اجتماعی و افزایش اعتماد آنها به منظور تأثیرگذاری درگیری نشان تجاری و ارزش ویژه نشان تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است.
    کلید واژگان
    نشان تجاری
    ارزش ویژه نشان تجاری
    رسانه اجتماعی
    درگیری نشان تجاری رسانه اجتماعی
    بانک ملی ایران
    تخصصي

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2020-03-01
    1398-12-11
    ناشر
    دانشگاه خوارزمی تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه خوارزمی
    دانشگاه خوارزمی
    دانشگاه تهران

    شاپا
    2423-7418
    URI
    http://hii.khu.ac.ir/article-1-2797-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/634267

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بررسی تاثیر تحریم های اقتصادی و تجاری بر روابط تجاری ایران و کشورهای شریک عمده تجاری 

      آقایی, مجید؛ رضاقلی زاده, مهدیه؛ محمدرضایی, مجید (مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوریCenter of Strategic Studies, 2018-11-22)
      در این مطالعه به بررسی تاثیر تحریم‌های اقتصادی و تجاری بر روابط تجاری ایران و کشورهای عمده شریک تجاری در چارچوب یک الگوی جاذبه تعمیم یافته، با استفاده از مدل‌های اقتصادسنجی پانل دیتا پرداخته می‌شود. الگوسازی مدل تحقیق بر ...

    • بازتعریف ابعاد مختلف سرزندگی در مراکز تجاری شهر تهران: مطالعه موردی مراکز تجاری چندمنظوره بزرگ مقیاس 

      شعبانی لکرانی, فهیمه؛ ماجدی, حمید؛ لبیب زاده, راضیه (دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران, 2025-02-19)
      هدف- سرزندگی به طور مشخص به مفهوم تنوع فعالیت‌ها در عرصه همگانی و سازگاری آن با فضاهای شهری در چهارچوب نظامی از قرارگاه‌های رفتاری به حساب می‌آید. در این بین مراکز تجاری با دربرداشتن سهم قابل توجهی از مساحت مجموع شهر و نیز ...

    • بررسی الگوهای تجاری‌سازی در دانشگاه‌های منتخب بین‌المللی و پیشنهاد چارچوب تجاری‌سازی برای آموزش عالی ایران 

      خواستار, حمزه؛ امیدیان, محسن؛ حسینی لواسانی, حسین؛ دایمی, ایمان (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2025-02-19)
      هدف: تجاری‌سازی دانش یکی از ابزارهای درآمدزایی پایدار در دانشگاههاست. اما برای تجاری‌سازی علم و فنّاوری نیاز به الگوی مناسب تجاری‌سازی دانشگاههاست. هدف تحقیق حاضر بررسی الگوهای تجاری‌سازی دانشگاههای منتخب بین‌المللی و ارائۀ ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب