• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 8, شماره 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 8, شماره 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیر کشور سازنده نام تجاری بر ارزش ویژه نام تجاری

    (ندگان)پدیدآور
    رنجبریان, بهراممحمودی, ادریسقاسمی, افشین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    610.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از معیارهای اثرگذار در فرآیند خرید، کشورسازنده و مبدا کالاها است. بسیاری از مردم، ذهنیتی که از یک کشور دارند را به کالاهای ساخته شده­ توسط آن کشور تعمیم می­دهند. این مسئله­ می­تواند برای صاحبان نام­های تجاری در اتخاذ استراتژی­های نام­تجاری برتر، موثر باشد. در این پژوهش تاثیر کشور سازنده نام ­تجاری بر آگاهی و قدرت نام تجاری و نیز ارزش ویژه نام تجاری مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بوده که نمونه­ای 230 نفری از آن­ها برای بررسی مورد استفاده قرار گرفته است. تجزیه ­و تحلیل آماری این پژوهش با استفاده از نرم افزارهای SPSS و LISREL انجام شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که اثر کشور سازنده بر آگاهی، قدرت نام­ تجاری و ارزش ویژه نام ­تجاری مثبت و معنادار بوده است. این در حالی است که اثر معنادار قدرت نام ­تجاری بر ارزش ویژه نام­ تجاری رد شده است.
    کلید واژگان
    کشور سازنده نام تجاری
    ارزش ویژه نام تجاری
    قدرت نام تجاری
    آگاهی از نام تجاری

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2013-03-21
    1392-01-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

    شاپا
    1735-949X
    2008-255X
    URI
    http://jomm.srbiau.ac.ir/article_1018.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230103

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بررسی تاثیر تحریم های اقتصادی و تجاری بر روابط تجاری ایران و کشورهای شریک عمده تجاری 

      آقایی, مجید؛ رضاقلی زاده, مهدیه؛ محمدرضایی, مجید (مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوریCenter of Strategic Studies, 2018-11-22)
      در این مطالعه به بررسی تاثیر تحریم‌های اقتصادی و تجاری بر روابط تجاری ایران و کشورهای عمده شریک تجاری در چارچوب یک الگوی جاذبه تعمیم یافته، با استفاده از مدل‌های اقتصادسنجی پانل دیتا پرداخته می‌شود. الگوسازی مدل تحقیق بر ...

    • درگیری نشان تجاری رسانه‌های اجتماعی، ارزش ویژه‌ نشان تجاری، عملکرد نشان تجاری: با در نظر گرفتن متغیر تعدیل‌گر اعتماد 

      نوروزی, حسین؛ ملکی, نگین؛ عبدالله پور, سجاد (دانشگاه خوارزمی تهران, 2020-03-01)
      زمینه و هدف: امروزه دیگر حضور فیزیکی و تبلیغات سنتی به منظور رقابت در بازار بسیاری از کسب و کارها و خصوصا صنعت بانکداری کافی نیست و عصر رقابت به سمت محیط دیجیتال یا برخط گرایش پیدا کرده است. هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر ...

    • بازتعریف ابعاد مختلف سرزندگی در مراکز تجاری شهر تهران: مطالعه موردی مراکز تجاری چندمنظوره بزرگ مقیاس 

      شعبانی لکرانی, فهیمه؛ ماجدی, حمید؛ لبیب زاده, راضیه (دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران, 2025-02-19)
      هدف- سرزندگی به طور مشخص به مفهوم تنوع فعالیت‌ها در عرصه همگانی و سازگاری آن با فضاهای شهری در چهارچوب نظامی از قرارگاه‌های رفتاری به حساب می‌آید. در این بین مراکز تجاری با دربرداشتن سهم قابل توجهی از مساحت مجموع شهر و نیز ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب