پذیرش بانکداری همراه توسط مشتریان بانک های ایرانی
(ندگان)پدیدآور
بهبودی, مهدیعابدینی کشکسرای, امیرجلیلوند شیرخانی تبار, مرضیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مطالعه فراهم کننده بینشهایی در خصوص عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه توسط مشتریان بانکها میباشد. با استفاده از تلفن همراه برای انجام امور بانکی، بدیهی است که هر دو طرف مشتری و بانک سود میبرد و بار دیگر تکنولوژیهای نوین در تسهیل امور زندگی انسان نقش خود را نشان میدهد. روندهای منفی در پذیرش این تکنولوژی، ضرورت بررسی عوامل موثر بر آن را ایجاب نموده است. این مطالعه یک مدل ترکیبی از مدلهای ارائه شده در مطالعات گذشته ارائه نموده و در جامعه ایران مورد آزمون قرار میدهد. 361 نفر از دانشجویان در این مطالعه شرکت نمودند. مدل یابی معادلات ساختاری جهت بررسی اعتبار سازهها و آزمون فرضیهها مورد استفاده قرار گرفت که برای این امر از نرمافزار ایموس جهت تحلیلها استفاده شد. طبق یافتههای پژوهش، سازگاری با سبک زندگی و بعد از آن اعتماد دو عامل اساسی در پذیرش بانکداری همراه شناسایی شدند. سودمندی درک شده، اعتبار، سهولت استفاده، نیاز به تعامل حضوری، ریسک درک شده، و هزینه درک شده مشتریان به ترتیب سایر عواملی بودند که در پذیرش بانکداری همراه تاثیر گذار شناسایی شدند.
کلید واژگان
پذیرش بانکداری همراهریسک درک شده
اعتبار درک شده
سودمندی درک شده
شماره نشریه
18تاریخ نشر
2013-03-211392-01-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتشاپا
1735-949X2008-255X




