موضع یابی استراتژیک برند بانک صادرات از دیدگاه مشتریان حقوقی- واحدهای تولیدی خراسان جنوبی
(ندگان)پدیدآور
محمودی, لیلاداودی, سید علیرضاصادقی, تورجکفاش پور, آذریوسف زاده, فاطمهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
جایگاهیابی برند بانک صادرات نسبت به برند بانکهای اقتصاد نوین، پارسیان، تجارت، سپه، ملت و ملی در جذب مشتریان حقوقی- واحدهای تولیدی با تکنیک نقشه ادراکی هدف این مطالعه است. پژوهش حاضر با روش تحقیق آمیخته و بر اساس مدل مفهومی واکر انجام شده است. جامعه آماری، مدیران ارشد و مدیران مالی واحدهای تولیدی میباشد که نظرات آنان با روش سرشماری جمع آوری گردیده است. تکنیک گروه کانون و توزیع پرسشنامه برای جمع آوری دادهها مورد استفاده قرار گرفته و تحلیل یافتهها، با استفاده از تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی و آزمون اسمیرنوف و کلوموگرو ف، آمارناپارامتریک، آزمون کروسکال والیس و یو من ویتنی انجام شده است. نتایج، نشان میدهد: بانک صادرات و بانک ملت در ارائه تسهیلات برای واحدهای تولیدی و فرایند آن، همچنین ارائه ضمانتنامه و ال سی و فرایند آن بهترین جایگاه را دارند و در ویژگیهای خدمات مذاکره و مشاوره، ارتباط بین مدیران بانک و مدیران ارشد واحدهای تولیدی بانک صادرات پس از بانک ملت دومین جایگاه را در اذهان مشتریان این بخش از بازار به دست آورده است.
کلید واژگان
جایگاه یابیویژگی های تعیین کننده
نقشه ادراکی
گروه کانونی
فرایند تحلیل سلسله مراتبی
فرایند ارائه تسهیلات برای واحد تولیدی و ضمانت نامه
ارائه تسهیلات برای واحد تولیدی
ارائه ضمانت نامه و ال سی
مذاکره و مشاوره
ارتباط بین مدیران ارشد واحد تولیدی و بانک
شماره نشریه
19تاریخ نشر
2013-07-231392-05-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتشاپا
1735-949X2008-255X




