دوره 5, شماره 18
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
محتوای اطلاعاتی پیشبینیهای سود، تکرار سوگیری در ارائة پیشبینیها و عوامل مؤثر بر خطای پیشبینی
(سازمان بورس و اوراق بهادار, 2012-10-22)پیشبینیهای ارائه شده توسط مدیران در مورد سودآوری دورة آتی شرکتها، دارای پتانسیلهای ارزشمندی است که به سرمایهگذاران در اتخاذ تصمیمات بهینه کمک میکند. همانند سایر اطلاعات، ارزش این پیشبینیها وابسته به دقت و باورپذیری ...
-
پیشبینی درماندگی مالی شرکتها بوسیله مدلهای ماشین بردار پشتیبان و تحلیل ممیزی چندگانه
(سازمان بورس و اوراق بهادار, 2012-10-22)توانایی پیشبینی درماندگی مالی شرکتها به عنوان یکی از حوزههای مدیریت ریسک، از اهمیت ویژهای برخوردار است. هدف تحقیق حاضر بهبود فرآیند پیش بینی درماندگی مالی با تکیه بر دو بخش مهم در فرآیند مزبور است. برای این منظور ...
-
تأثیر پاداش هیأتمدیره و مالکیت نهادی بر مدیریت سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
(سازمان بورس و اوراق بهادار, 2012-10-22)هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بین پاداش هیأتمدیره و مالکیت نهادی با مدیریت سود، که از طریق اقلام تعهدی اختیاری سنجیده میشود، در سطح شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای دوره زمانی سال 1384 تا پایان سال 1388 ...
-
بررسی محتوای اطلاعاتی افشای اطلاعات سود شرکتها و اثرآن بر نقدشوندگی و عدم تقارن اطلاعاتی در بورس اوراق بهادار تهران
(سازمان بورس و اوراق بهادار, 2012-10-22)در این تحقیق، رابطه بین افشای اطلاعات سود، نقدشوندگی و عدمتقارن اطلاعاتی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار میﮔﻴرد. در واقع این تحقیق به دنبال بررسی این موضوع است که اولا آیا افشای اطلاعات ...
-
بررسی توانایی مدلهای تک شاخص شارپ و تحلیل پوششی دادهها در انتخاب پرتفوی کارا در بورس اوراق بهادار تهران
(سازمان بورس و اوراق بهادار, 2012-10-22)در این پژوهش توانایی مدلهای شارپ و تحلیل پوششی دادهها (DEA) در انتخاب پرتفوی کارا در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش کلیه شرکتهای حاضر در بورس میباشد. با توجه به محدودیتهای ...
-
اثر سیاست پولی در پیدایش حباب قیمتی سهام در بورس اوراق بهادار تهران
(سازمان بورس و اوراق بهادار, 2012-10-22)حباب قیمتی به معنای افزایش شدید و پیوسته در قیمت داراییها است. این پدیده به گونهای است که افزایشهای اولیه قیمت ناشی از عواملی مثل پیشبینی افزایشهای آتی قیمتها موجب جذب خریداران جدید، سفتهبازی و از اینرو افزایش ...



