• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر بکارگیری مدل همکارآموزش بالینی بر یادگیری شناختی و مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری

    (ندگان)پدیدآور
    فخارزاده, لیلاحسینی, سیده جمیلهاکبری نساجی, نداخزنی, صبریهحقیقی زاده, محمد حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    168.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این مطالعه نیمه تجربی یک سوکور با هدف تاثیر بکارگیری مدل همکارآموزش بالینی بر یادگیری شناختی و مهارت-های بالینی دانشجویان پرستاری در دانشکده پرستاری آبادان در سال 1392 انجام شد. جامعه آماری کلیه ی دانشجویان پرستاری ترم 8 به تعداد 31 نفر بودند که به صورت تخصیص تصادفی به دو گروه مداخله15 نفر و کنترل16 نفر تقسیم شدند. گروه کنترل به روش متداول توسط مربی دانشکده و گروه مداخله با روش همکارآموزش بالینی تحت نظر پرستار بالینی آموزش دیدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ی حیطه یادگیری شناختی بود که در اولین و آخرین روزکارآموزی توسط دانشجویان و چک لیست یادگیری مهارت های بالینی که در آخرین روزکارآموزی توسط مربیان تکمیل گردید. روایی به روش محتوایی با استفاده از نظر 7 نفر از مربیان هیات علمی و دو نفر از پرستاران بخش تالاسمی تعیین شد. پایایی پرسشنامه با روش test-retest و چک لیست با روشinter-reter به مقدار 98 درصد برآورد گردید. یافته ها نشان داد که میانگین نمرات قبل و بعد از آموزش بالینی در حیطه یادگیری شناختی در هر دو گروه با استفاده از آزمون آماری تی تست زوجی معنادار نبود (05/0
    کلید واژگان
    مدل همکارآموزش بالینی
    آموزش بالینی
    آموزش پرستاری
    یادگیری
    مهارت های بالینی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-06-22
    1396-04-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی، دانشکده علوم پزشکی آبادان، آبادان، ایران.
    کارشناسی ارشد پرستاری، بیمارستان سینا،دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران.
    عضو هیات علمی، دانشکده علوم پزشکی آبادان، آبادان، ایران.
    کارشناسی ارشد آموزش پزشکی، دانشکده علوم پزشکی آبادان، آبادان، ایران.
    عضو هیات علمی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران.

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_79856.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220312

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • کارایی بالینی مقیاس های اعتباری و بالینی پرسش نامه ی شخصیتی چندوجهی ‎مینه سوتا نوجوانی ‏‏(‏MMPI-A‏):‏‎ ‎مقایسه ی نیم رخ روانی در گروه بالینی با هنجار و تعیین نمره ی برش ‏ 

      حبیبی, مجتبی؛ غرایی, بنفشه؛ عاشوری, احمد (دانشگاه علوم پزشکی مشهدMashhad University of Medical Sciences, 2013-12-22)
      مقدمه: پژوهش حاضر با هدف مقایسه‌ی نیم‌رخ گروه‌های هنجار و بالینی در مقیاس‌های اعتباری و بالینی پرسش‌نامه‌ی شخصیتی چندوجهی مینه‌سوتا-نوجوانی (MMPI-A)، فرم حوادث ناگوار زندگی و تعیین نمره‌ی برش برای نوجوانان ایرانی انجام شده ...

    • بررسی قدرت پیشگویی‌کنندگی عوامل تنش‌زای محیط بالینی، رفتارهای غیر مدنی در محیط بالینی و تعلق پذیری به محیط بالینی بر رضایت از رشته تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی 

      محمدپور, فاطمه؛ حاجی اسماعیل لو, مریم؛ شهری فر, مریم (دانشگاه علوم پزشکی ارومیه, 2024-12-01)
      پیش‌زمینه و هدف: رضایت دانشجویان از رشته تحصیلی یکی از چالش‌برانگیزترین مسائل آموزشی در سطح جهانی مطرح است که می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد، و عوامل مرتبط با محیط آموزش بالینی ازجمله این عوامل هستند. مطالعه ...

    • نیازهای آموزشی دانشجویان در زمینه مهارت‌های بالینی قبل از ورود به دوره بالینی و اثربخشی برگزاری دوره مقدماتی آموزش مهارت‌های بالینی 

      دادگسترنیا, محمد؛ وفامهر, وجیهه (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-04-01)
      مقدمه: در دهه‌های اخیر، آموزش پزشکی رویکرد جدیدی به آموزش مقدماتی مهارت‌های بالینی و تجارب بالینی زودهنگام داشته است. این مطالعه با هدف تعیین نیازهای آموزشی دانشجویان قبل از ورود به دوره بالینی و اثربخشی برگزاری دوره مقدماتی ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب