فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
رویکرد پدیدارشناسانه به تجارب دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز از ارائه آموزش برخط در بحران کرونا
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)به دنبال شیوع ویروس کرونا، تعطیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، دستاندرکاران آموزش عالی ناگزیر از ارائه آموزش در بستر نظامهای اتوماسیون و سامانههای آموزش برخط شدند. هدف اصلی از انجام پژوهش حاضر، فهم تجربه زیسته دانشجویان ...
-
ارائه یک الگوی راهبری سازمانی با رویکرد توسعه کارآفرینی سازمانی به منظور ارائه یک مدل آموزشی – ساختاری
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)هدف پژوهش حاضر ارائه یک الگوی راهبری سازمانی با رویکرد توسعه کارآفرینی سازمانی به منظور ارائه یک مدل آموزشی – ساختاری بود. پژوهش از دیدگاه هدف کاربردی و به لحاظ روش کمّی و کیفی و برحسب رویکرد آمیخته – اکتشافی است. جامعه ...
-
بررسی میزان تمایل به ادامه تحصیل در خارج از افغانستان و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان افغانستانی دانشگاه های علوم پزشکی منتخب افغانستان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)هدف از مطالعه حاضر دانستن نیاز و علایق آموزشی دانشجویان و فراهم سازی آنها و نهایتاً زمینه سازی جهت جذب دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاههای ایران است. در این مطالعه توصیفی، حجم نمونه به تعداد 320 نفر و بر اساس نسبت ...
-
عوامل تاثیر گذار بر ارتقای کیفیت آموزش الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان مبتنی بر رویکرد نظریه زمینه ای
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)با توجه به رشد سریع فناوری های آموزشی و به تبع تاثیر پذیری و تغییر جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه می توان بیان نمود که ماهیت آموزش نیز تحول اساسی می طلبد بنابراین رسالت و مسئولیت دانشگاه فرهنگیان بیش از ...
-
چالشهای رساله نویسی بر اساس تجارب زیسته دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی مدیریت چالش های رساله نویسی براساس تجارب زیسته دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد. روش پژوهش کیفی از نوع پدیدارشناسی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان تازه فارغ التحصیل ...
-
تأثیر بازیابی تعاملی اطلاعات بر فرایند مدیریت دانش اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی استان مازندران
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)پژوهش حاضر در پی سنجش تاثیر بازیابی تعاملی اطلاعات بر فرآیند مدیریت دانش اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی استانهای مازندران است. پژوهش حاضر کاربردی به روش پیمایشی- تحلیلی است.جامعه پژوهش 450 نفر اعضای هیئت علمی ...
-
مقایسه دیدگاه دانشجویان سال چهارم کارشناسی از عملکرد اساتید بالینی در گروه های مختلف دانشکده علوم توانبخشی اهواز
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)یکی از مهمترین تعیین کنندههای آموزش بالینی اثربخش، عملکرد اساتید بالینی است. با توجه به استفاده از اساتید جوان جهت تدریس بالینی در مراکز آموزشی-درمانی تحت نظارت دانشکده علوم توانبخشی اهواز، هدف از انجام مطالعه حاضر مقایسه ...
-
بررسی کفایت برنامه درسی رشته مامایی در دستیابی به اهداف اموزشی از دیدگاه فارغ التحصیلان این رشته در سال 1396
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)چکیده: برنامه درسی مجموعه فعالیت های تدریس و یادگیری است و روزآمدکردن برنامه درسی رشته های تحصیلی متناسب با نیازهای درحال تحول فراگیران در ابعاد مختلف امری ضروری محسوب می شود. لذا هدف از مطالعه حاضر بررسی کفایت برنامه ...
-
شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه فردی شرکتهای آموزشی دانشبنیان (یک پژوهش آمیخته)
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه فردی در شرکتهای دانشبنیان انجام شد.. روش پژوهش آمیخته اکتشافی بود.. جامعه پژوهش شامل منابع انسانی شرکتهای دانش بنیان منتخب پارک فناوری پردیس و معاونت شبکه شرکت مخابرات به ...
-
آسیب شناسی مقررات آموزش مداوم
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)با تصویب قانون آموزش مداوم جامعه پزشکی، تعلیم مشمولان این قانون جنبه رسمی یافت. ارتقای سطح دانش و مهارتهای حرفهای صاحبان حرفههای پزشکی و بهبود شرایط خدماترسانی مهمترین اهداف برخواسته از چنین آموزشی است. لذا امروزه ...
-
بررسی عوامل مؤثر بر دو سو توانی آموزش عالی و تحلیل قدرت هدایت – وابستگی با استفاده از ترکیب مدلسازی تفسیری – ساختاری
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)یک سازمان آموزشی دو سو توان قـادر بـه انجام هر دو بهره برداری از شایستگی های موجود و بررسی فرصت هـای جدیـد بـوده و سازمان آموزشی را در افـزایش کـارایی و رقابتپذیری توانمند میسازند. برای این منظور ایجاد مدلهای مناسب ...
-
چالش ها و ضرورت های تحقق برنامه درسی چند فرهنگی در نظام آموزشی تمرکزگرا (غالب)
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)هدف پژوهش حاضر بررسی چالش ها و ضرورت های تحقق برنامه درسی چند فرهنگی در نظام آموزشی تمرکزگراست. برنامه درسی چند فرهنگی به عنوان یک نیاز ضروری در جوامع چند فرهنگی که می خواهند به صورت مسالمت آمیز زندگی مشترکی را دنبال کنند، ...
-
ارائه مدل تأثیر آموزش فضیلت سازمانی بر توانمندسازی روانشناختی با میانجی گری بهزیستی ذهنی اعضای هیئت علمی (مطالعه موردی دانشگاه های استان مازندران)
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)هدف از پژوهش حاضر، تعیین تأثیر فضیلت سازمانی بر توانمندسازی روانشناختی با میانجی گری بهزیستی ذهنی اعضای هیئت علمی دانشگاههای استان مازندران و ارائه مدل بود. در این پژوهش از راهبرد کمّی استفاده شد. پژوهش از نوع تحقیقات ...
-
بررسی تاثیر سبک های یادگیری بر میزان یادگیری دانشجویان غیر ایرانی دانشکده داروسازی پردیس بین الملل
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)آموزش به عنوان یکی از مهمترین نیازهای جوامع بشری و از محورهای بنیادین در توسعه کشورهاست. پژوهش حاضر برای اولین بار در سطح دانشجویان رشته داروسازی بین الملل و با هدف تعیین تأثیر سبک های یادگیری بر میزان یادگیری دانشجویان ...
-
نقش سبک های دلبستگی در مهارت های ارتباطی و ارزیابی نمرات تحصیلی دانشجویان
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)پژوهش حاضر با هدف شناسایی نقش سبکهای دلبستگی در مهارتهای ارتباطی و ارزیابی نمرات تحصیلی دانشجویان طراحی و اجرا شد. پژوهش حاضر از نظر هدف؛ کاربردی و از لحاظ اجرایی توصیفی – پیمایشی و ابزار اندازهگیری آن پرسشنامه است. ...
-
مقاله کوتاه: کاربست نظریه بار شناختی در آموزش اکوکاردیوگرافی
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)با گسترش نظریه بار شناختی از کلاسهای درس به آموزش بر بالین بیماری و مهارتهای تخصصی پزشکی، لازم است متخصصان قلب و عروق که درگیر آموزش اکوکاردیوگرافی هستند با الگوهای نوین آموزش آشنا شوند تا آموزش بهتری را ارئه نمایند. ...
-
چرخش 180 درجهای از پارادایم آموزش به پارادایم یادگیری: رهیافتی در برهه پاندمی کووید-19
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)مدرسهزدایی، یادگیری اصیل، گسترش آموزش از فضای فیزیکی به بیرون از کلاس و عدالت آموزشی یکی از راههای برون رفت از چالشهای نظام آموزشی در دنیای امروز است. هدف پژوهش حاضر تبیین تغییر رویکرد از پارادایم آموزش به پارادایم ...
-
بررسی میزان تأثیر حضور مربی باتجربه بالینی بر اضطراب کارآموزان پرستاری دانشکده پرستاری اهواز در محیط بالینی سال 1397
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)رفتارهای فردی و حرفهای مربیان بالینی نقش مهمی در شکل گیری شخصیت فردی و حرفهای دانشجویان پرستاری ایفا میکنند و میتوانند بر سطح اضطراب دانشجویان نیز تأثیر داشته باشند. مطالعه حاضر با هدف تعیینتأثیر حضور مربی باتجربه ...
-
تبیین نقش بعد رفتاری-شناختی در آموزش علوم پزشکی
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)هدف پژوهش حاضر تعیین نقش بعد رفتاری-شناختی در آموزش علوم پزشکی بود، این پژوهش به روش کیفی انجام شد. جامعه پژوهش را دانشگاههای علوم پزشکی قطب کشور واقع در استان تهران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل میدادند. ...
-
ارائه مدل نقش مدیریت مدرسه محور بر خلاقیت معلمان با میانجی گری فرهنگ یادگیری
(معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-01-20)هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل نقش مدیریت مدرسه محور بر خلاقیت معلمان با میانجی گری فرهنگ یادگیری بود. این پژوهش در حالت کلی از نظر هدف کاربردی، از نظر میزان کنترل متغیرها میدانی و از نظر جمع آوری داده ها توصیفی از نوع ...



