فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز

ارسال های اخیر

  • رویکرد پدیدارشناسانه به تجارب دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز از ارائه آموزش برخط در بحران کرونا 

    محمدی, مهدی؛ کشاورزی, فهیمه؛ ناصری جهرمی, رضا؛ میرغفاری, فاطمه؛ ناصری جهرمی, راحیل؛ روستا, فائزه؛ خسروزاده, مریم (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    به دنبال شیوع ویروس کرونا، تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دست‌اندرکاران آموزش عالی ناگزیر از ارائه آموزش در بستر نظام‌های اتوماسیون و سامانه‌های آموزش برخط شدند. هدف اصلی از انجام پژوهش حاضر، فهم تجربه زیسته دانشجویان ...

  • ارائه یک الگوی راهبری سازمانی با رویکرد توسعه کارآفرینی سازمانی به منظور ارائه یک مدل آموزشی – ساختاری 

    رسولی, کامران؛ سعیدی, پرویز؛ چراغعلی, محمود رضا؛ گرجی, محمدباقر (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    هدف پژوهش حاضر ارائه یک الگوی راهبری سازمانی با رویکرد توسعه کارآفرینی سازمانی به منظور ارائه یک مدل آموزشی – ساختاری بود. پژوهش از دیدگاه هدف کاربردی و به لحاظ روش کمّی و کیفی و برحسب رویکرد آمیخته – اکتشافی است. جامعه ...

  • بررسی میزان تمایل به ادامه تحصیل در خارج از افغانستان و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان افغانستانی دانشگاه های علوم پزشکی منتخب افغانستان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ 

    آموزشی, احمد؛ عابدی, فرشید؛ امیری, محمد؛ آموزشی, زهرا؛ جمشیدی, علیرضا؛ صالحی, فرود (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    هدف از مطالعه حاضر دانستن نیاز و علایق آموزشی دانشجویان و فراهم سازی آنها و نهایتاً زمینه سازی جهت جذب دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه­های ایران است. در این مطالعه توصیفی، حجم نمونه به تعداد 320 نفر و  بر اساس نسبت ...

  • عوامل تاثیر گذار بر ارتقای کیفیت آموزش الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان مبتنی بر رویکرد نظریه زمینه ای 

    نیازی, مرید؛ برکت, غلامحسین؛ بهمئی, لیلا (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    با توجه به رشد سریع فناوری های آموزشی و به تبع تاثیر پذیری و تغییر جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه می توان بیان نمود که ماهیت آموزش نیز تحول اساسی می طلبد بنابراین رسالت و مسئولیت دانشگاه فرهنگیان بیش از ...

  • چالش‌های رساله نویسی بر اساس تجارب زیسته دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی 

    ذبیحی فرد, عباس؛ فدوی, محبوبه سادات؛ سعیدیان, نرگس (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی مدیریت چالش های رساله نویسی براساس تجارب زیسته دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد. روش پژوهش کیفی از نوع پدیدارشناسی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان تازه فارغ التحصیل ...

  • تأثیر بازیابی تعاملی اطلاعات بر فرایند مدیریت دانش اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی استان مازندران 

    اسماعیلی نیاسان, حسین؛ زارعی, هاجر؛ شاپوری, سودابه (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    پژوهش حاضر در پی سنجش تاثیر بازیابی تعاملی اطلاعات بر فرآیند مدیریت دانش اعضای هیئت علمی دانشگاه­های علوم پزشکی استان­های مازندران است. پژوهش حاضر کاربردی به روش پیمایشی- تحلیلی است.جامعه پژوهش 450 نفر اعضای هیئت علمی ...

  • مقایسه دیدگاه دانشجویان سال چهارم کارشناسی از عملکرد اساتید بالینی در گروه های مختلف دانشکده علوم توانبخشی اهواز 

    مفتح, راضیه؛ اورکی فر, ندا؛ مرادی, نگین (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    یکی از مهمترین تعیین کننده­های آموزش بالینی اثربخش، عملکرد اساتید بالینی است. با توجه به استفاده از اساتید جوان جهت تدریس بالینی در مراکز آموزشی-درمانی تحت نظارت دانشکده علوم توانبخشی اهواز، هدف از انجام مطالعه حاضر مقایسه ...

  • بررسی کفایت برنامه درسی رشته مامایی در دستیابی به اهداف اموزشی از دیدگاه فارغ التحصیلان این رشته در سال 1396 

    مجاهد, شهناز؛ دافعی, مریم؛ اسدی, لیلا (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    چکیده: برنامه درسی مجموعه فعالیت های تدریس و یادگیری است و روزآمدکردن برنامه درسی رشته های تحصیلی متناسب با نیازهای درحال تحول فراگیران در ابعاد مختلف امری ضروری محسوب می شود.  لذا هدف از مطالعه حاضر بررسی کفایت برنامه ...

  • شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه فردی شرکت‌های آموزشی دانش‌بنیان (یک پژوهش آمیخته) 

    عقیلی, سارا؛ نفری, ندا؛ قیومی, عباسعلی؛ قربانی قلجو, رحیم؛ اردوانی, فرشید (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه فردی در شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد.. روش پژوهش آمیخته اکتشافی بود.. جامعه پژوهش شامل منابع انسانی شرکت‌های دانش بنیان منتخب پارک فناوری پردیس و  معاونت شبکه شرکت مخابرات به ...

  • آسیب شناسی مقررات آموزش مداوم 

    مشیراحمدی, علیرضا (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    با تصویب قانون آموزش مداوم جامعه پزشکی، تعلیم مشمولان این قانون جنبه رسمی یافت. ارتقای سطح دانش و مهارت‌های حرفه‌ای صاحبان حرفه­های پزشکی و بهبود شرایط خدمات‌رسانی مهم‌ترین اهداف برخواسته از چنین آموزشی است. لذا امروزه ...

  • بررسی عوامل مؤثر بر دو سو توانی آموزش عالی و تحلیل قدرت هدایت – وابستگی با استفاده از ترکیب مدلسازی تفسیری – ساختاری 

    علّامی, فرشاد؛ ایرانزاده, سلیمان؛ خدیوی, اسدالله؛ بوداقی خواجه نوبر, حسین (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    یک سازمان آموزشی دو سو توان قـادر بـه انجام هر دو بهره­ برداری از شایستگی­ های موجود و بررسی فرصت­ هـای جدیـد بـوده و سازمان آموزشی را در افـزایش کـارایی و رقابت­پذیری توانمند می­سازند. برای این منظور ایجاد مدل­های مناسب ...

  • چالش ها و ضرورت های تحقق برنامه درسی چند فرهنگی در نظام آموزشی تمرکزگرا (غالب) 

    باقرنژاد, رقیه؛ عراقیه, علیرضا؛ برقی, عیسی؛ مهدی زاده, امیرحسین؛ فقیه آرام, بتول (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    هدف پژوهش حاضر بررسی چالش ها و ضرورت های تحقق برنامه درسی چند فرهنگی در نظام آموزشی تمرکزگراست. برنامه درسی چند فرهنگی به عنوان یک نیاز ضروری در جوامع چند فرهنگی که می خواهند به صورت مسالمت آمیز زندگی مشترکی را دنبال کنند، ...

  • ارائه مدل تأثیر آموزش فضیلت سازمانی بر توانمندسازی روانشناختی با میانجی گری بهزیستی ذهنی اعضای هیئت علمی (مطالعه موردی دانشگاه های استان مازندران) 

    گوران شورکچالی, سلاله؛ حسین زاده, بابک؛ فلاح, وحید (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    هدف از پژوهش حاضر، تعیین تأثیر فضیلت سازمانی بر توانمندسازی روانشناختی با میانجی گری بهزیستی ذهنی اعضای هیئت علمی دانشگاه­های استان مازندران و ارائه مدل بود. در این پژوهش از راهبرد کمّی استفاده شد. پژوهش از نوع تحقیقات ...

  • بررسی تاثیر سبک های یادگیری بر میزان یادگیری دانشجویان غیر ایرانی دانشکده داروسازی پردیس بین الملل 

    میرفضلی, سیده سارا؛ موحدکر, الهام؛ میرزابیگی, پرستو؛ احمدی تیمورلویی, سید احمد (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    آموزش به عنوان یکی از مهمترین نیازهای جوامع بشری و از محورهای بنیادین در توسعه کشورهاست. پژوهش حاضر برای اولین بار در سطح دانشجویان رشته داروسازی بین الملل و با هدف تعیین تأثیر سبک های یادگیری بر میزان یادگیری دانشجویان ...

  • نقش سبک های دلبستگی در مهارت های ارتباطی و ارزیابی نمرات تحصیلی دانشجویان 

    رفعتی, امیر؛ تاجیک اسماعیلی, سمیه؛ تربتی, سروناز (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی نقش سبک­های دلبستگی در مهارت­های ارتباطی و ارزیابی نمرات تحصیلی دانشجویان طراحی و اجرا شد. پژوهش حاضر از نظر هدف؛ کاربردی و از لحاظ اجرایی توصیفی – پیمایشی و ابزار اندازه­گیری آن پرسشنامه است. ...

  • مقاله کوتاه: کاربست نظریه بار شناختی در آموزش اکوکاردیوگرافی 

    حسین ثابت, علی (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    با گسترش نظریه بار شناختی از کلاس­های درس به آموزش بر بالین بیماری و مهارت­های تخصصی پزشکی، لازم است متخصصان قلب و عروق که درگیر آموزش اکوکاردیوگرافی هستند با الگوهای نوین آموزش آشنا ­شوند تا آموزش بهتری را ارئه نمایند. ...

  • چرخش 180 درجه‌ای از پارادایم آموزش به پارادایم یادگیری: رهیافتی در برهه پاندمی کووید-19 

    ملکی پور, احمد (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    مدرسه‌زدایی، یادگیری اصیل، گسترش آموزش از فضای فیزیکی به بیرون از کلاس و عدالت آموزشی یکی از راه‌های برون رفت از چالش‌های نظام آموزشی در دنیای امروز است. هدف پژوهش حاضر تبیین تغییر رویکرد از پارادایم آموزش به پارادایم ...

  • بررسی میزان تأثیر حضور مربی باتجربه بالینی بر اضطراب کارآموزان پرستاری دانشکده پرستاری اهواز در محیط بالینی سال 1397 

    نیک صفت, مهدی؛ آدینه, محمد؛ صابری پور, بیان؛ الاسوند, میلاد؛ رخ افروز, داریوش (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    رفتارهای فردی و حرفه­ای مربیان بالینی نقش مهمی در شکل گیری شخصیت فردی و حرفه­ای دانشجویان پرستاری ایفا می­کنند و می­توانند بر سطح اضطراب دانشجویان نیز تأثیر داشته باشند. مطالعه حاضر با هدف تعیینتأثیر حضور مربی باتجربه ...

  • تبیین نقش بعد رفتاری-شناختی در آموزش علوم پزشکی 

    موحدکر, الهام (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-04-21)
    هدف پژوهش حاضر تعیین نقش بعد رفتاری-شناختی در آموزش علوم پزشکی بود، این پژوهش به روش کیفی انجام شد. جامعه پژوهش را دانشگاه­های علوم پزشکی قطب کشور واقع در استان تهران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل می­دادند. ...

  • ارائه مدل نقش مدیریت مدرسه محور بر خلاقیت معلمان با میانجی گری فرهنگ یادگیری 

    سلیمان زاده, آمنه؛ شجاعی, علی اصغر؛ حسینی درونکلا, سیده زهرا (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2021-01-20)
    هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل نقش مدیریت مدرسه محور بر خلاقیت معلمان با میانجی گری فرهنگ یادگیری بود. این پژوهش در حالت کلی از نظر هدف کاربردی، از نظر میزان کنترل متغیرها میدانی و از نظر جمع آوری داده ها توصیفی از نوع ...

View more