نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفخارزاده, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, سیده جمیلهfa_IR
dc.contributor.authorاکبری نساجی, نداfa_IR
dc.contributor.authorخزنی, صبریهfa_IR
dc.contributor.authorحقیقی زاده, محمد حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:28:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:28:04Z
dc.date.available1399-07-09T02:28:04Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:28:04Z
dc.date.issued2017-06-22en_US
dc.date.issued1396-04-01fa_IR
dc.identifier.citationفخارزاده, لیلا, حسینی, سیده جمیله, اکبری نساجی, ندا, خزنی, صبریه, حقیقی زاده, محمد حسین. (1396). تأثیر بکارگیری مدل همکارآموزش بالینی بر یادگیری شناختی و مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 8(2), 159-165.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_79856.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220312
dc.description.abstractاین مطالعه نیمه تجربی یک سوکور با هدف تاثیر بکارگیری مدل همکارآموزش بالینی بر یادگیری شناختی و مهارت-های بالینی دانشجویان پرستاری در دانشکده پرستاری آبادان در سال 1392 انجام شد. جامعه آماری کلیه ی دانشجویان پرستاری ترم 8 به تعداد 31 نفر بودند که به صورت تخصیص تصادفی به دو گروه مداخله15 نفر و کنترل16 نفر تقسیم شدند. گروه کنترل به روش متداول توسط مربی دانشکده و گروه مداخله با روش همکارآموزش بالینی تحت نظر پرستار بالینی آموزش دیدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ی حیطه یادگیری شناختی بود که در اولین و آخرین روزکارآموزی توسط دانشجویان و چک لیست یادگیری مهارت های بالینی که در آخرین روزکارآموزی توسط مربیان تکمیل گردید. روایی به روش محتوایی با استفاده از نظر 7 نفر از مربیان هیات علمی و دو نفر از پرستاران بخش تالاسمی تعیین شد. پایایی پرسشنامه با روش test-retest و چک لیست با روشinter-reter به مقدار 98 درصد برآورد گردید. یافته ها نشان داد که میانگین نمرات قبل و بعد از آموزش بالینی در حیطه یادگیری شناختی در هر دو گروه با استفاده از آزمون آماری تی تست زوجی معنادار نبود (05/0<p). میانگین مهارت بالینی در گروه مداخله 88/2±23/16 در مقایسه با گروه کنترل89/2±66/13 به طور معناداری افزایش نشان داد(p<0/001). بکارگیری روش همکار بالینی در آموزش دانشجویان پرستاری می تواند منجر به ارتقاء سطح یادگیری شناختی و توسعه مهارت های بالینی شود، لذا استفاده از مدل همکار آموزش بالینی توصیه می شود.fa_IR
dc.format.extent168
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.subjectمدل همکارآموزش بالینیfa_IR
dc.subjectآموزش بالینیfa_IR
dc.subjectآموزش پرستاریfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectمهارت های بالینیfa_IR
dc.titleتأثیر بکارگیری مدل همکارآموزش بالینی بر یادگیری شناختی و مهارت های بالینی دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی، دانشکده علوم پزشکی آبادان، آبادان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد پرستاری، بیمارستان سینا،دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی، دانشکده علوم پزشکی آبادان، آبادان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد آموزش پزشکی، دانشکده علوم پزشکی آبادان، آبادان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران.fa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage159
dc.citation.epage165


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد