| dc.contributor.author | فخارزاده, لیلا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | حسینی, سیده جمیله | fa_IR | 
| dc.contributor.author | اکبری نساجی, ندا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | خزنی, صبریه | fa_IR | 
| dc.contributor.author | حقیقی زاده, محمد حسین | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:28:04Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:28:04Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T02:28:04Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T02:28:04Z |  | 
| dc.date.issued | 2017-06-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1396-04-01 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | فخارزاده, لیلا, حسینی, سیده جمیله, اکبری نساجی, ندا, خزنی, صبریه, حقیقی زاده, محمد حسین. (1396). تأثیر بکارگیری مدل همکارآموزش بالینی بر یادگیری شناختی  و مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 8(2), 159-165. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2251-6506 |  | 
| dc.identifier.issn | 2345-2757 |  | 
| dc.identifier.uri | http://journals.ajums.ac.ir/article_79856.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220312 |  | 
| dc.description.abstract | این مطالعه نیمه تجربی یک سوکور با هدف تاثیر بکارگیری مدل همکارآموزش بالینی بر یادگیری شناختی و مهارت-های بالینی دانشجویان پرستاری در دانشکده پرستاری آبادان در سال 1392 انجام شد. جامعه آماری کلیه ی دانشجویان پرستاری ترم 8 به تعداد 31 نفر بودند که به صورت تخصیص تصادفی به دو گروه مداخله15 نفر و کنترل16 نفر تقسیم شدند. گروه کنترل به روش متداول توسط مربی دانشکده و گروه مداخله با روش همکارآموزش بالینی تحت نظر پرستار بالینی آموزش دیدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ی حیطه یادگیری شناختی بود که در اولین و آخرین روزکارآموزی توسط دانشجویان و چک لیست یادگیری مهارت های بالینی که در آخرین روزکارآموزی توسط مربیان تکمیل گردید. روایی به روش محتوایی با استفاده از نظر 7 نفر از مربیان هیات علمی و دو نفر از پرستاران بخش تالاسمی تعیین شد. پایایی پرسشنامه با روش test-retest و چک لیست با روشinter-reter به مقدار 98 درصد برآورد گردید. یافته ها نشان داد که میانگین نمرات قبل و بعد از آموزش بالینی در حیطه یادگیری شناختی در هر دو گروه با استفاده از آزمون آماری تی تست زوجی معنادار نبود (05/0<p). میانگین مهارت بالینی در گروه مداخله 88/2±23/16 در مقایسه با گروه کنترل89/2±66/13 به طور معناداری افزایش نشان داد(p<0/001). بکارگیری روش همکار بالینی در آموزش دانشجویان پرستاری می تواند منجر به ارتقاء سطح یادگیری شناختی و توسعه مهارت های بالینی شود، لذا استفاده از مدل همکار آموزش بالینی توصیه می شود. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 168 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز | fa_IR | 
| dc.publisher | Jundishapur University of Medical Sciences | en_US | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Educational Development of Judishapur | en_US | 
| dc.subject | مدل همکارآموزش بالینی | fa_IR | 
| dc.subject | آموزش بالینی | fa_IR | 
| dc.subject | آموزش پرستاری | fa_IR | 
| dc.subject | یادگیری | fa_IR | 
| dc.subject | مهارت های بالینی | fa_IR | 
| dc.title | تأثیر بکارگیری مدل همکارآموزش بالینی بر یادگیری شناختی  و مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی، دانشکده علوم پزشکی آبادان، آبادان، ایران. | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد پرستاری، بیمارستان سینا،دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران. | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی، دانشکده علوم پزشکی آبادان، آبادان، ایران. | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد آموزش پزشکی، دانشکده علوم پزشکی آبادان، آبادان، ایران. | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران. | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 8 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 159 |  | 
| dc.citation.epage | 165 |  |