دوره 4, شماره 8
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
تعلیم و تعلم قرآن از منظر فقه تربیتی* (جامعة المصطفی| العالمیة, 2018-02-20)قرآن، مهمترین منبع استنباط احکام، از جایگاه والایی در عرصه فقه تربیتی برخوردار است. آبشخور اندیشهها و آرای مفسران، فقها و دانشوران علوم اسلامی، قرآن و معارف نهفته آن است. ازاینرو آموزش و فراگیری آن مهمترین عنصر نظام ...
 
- 
روشهای تأدیب کودک از نظر فقه و روانشناسی * (جامعة المصطفی| العالمیة, 2018-02-20)تأدیب با توجه به موارد کاربرد آن نزد فقیهان برای دو معنا استعمال شده است. «تربیت همراه با تنبیه»، به عنوان وظیفه والدین و معلم یا «تأدیب مترادف». با تعزیر، با توجه به این نکته، سؤال اصلی این پژوهش در مورد شیوههای اجرای ...
 
- 
حکم فقهی تحصیل معرفت بر کودکان ممیز پیش از بلوغ* (جامعة المصطفی| العالمیة, 2018-02-20)گفتمان فقهی رایج معتقد است مکلفان، موضوع واجب و حرام هستند و انسان قبل از بلوغ تکلیفی ندارد. بدینسان کودکان به محض رسیدن به بلوغ، ناگهان با مجموعهای از واجبات فقهی مواجه میشوند. از طرف دیگر، تکالیف و خصوصاً مناسک دین ...
 
- 
بررسی فقهی-تربیتی ورود به منزل مسکونی* (جامعة المصطفی| العالمیة, 2018-02-20)ورود به منزل مسکونی-اعم از شخصی یا دیگری - یکی از مسائل مهمی است که شرع مقدس در بیان آداب و احکام آن اهتمامی ویژه داشته است. احکامی همچون استیذان، استیناس، تسلیم، عدم تجسس، حفظ امانت در نگاه، بخشی از تئوری قرآن کریم در ...
 
- 
مبانی فقهی وجوب تربیت * (جامعة المصطفی| العالمیة, 2018-02-20)تربیت از مهمترین دستورهای خداوند متعال به بندگان است و وظیفه اصلی والدین نسبت به فرزندانشان محسوب میشود. اما در متون فقهی، کمتر اثری از آن دیده میشود و تنها در لابهلای مباحث ولایت و حضانت به اختصار مطرح شده است. در ...
 
- 
روشهای زمینهساز تربیت اجتماعی فرزندان؛ حکم فقهی * (جامعة المصطفی| العالمیة, 2018-02-20)بخش مهمی از فرایند تربیت، استفاده از روشهای تربیتی مناسب در ساحتهای مختلف است. از این رو، در تربیت کودکان، روشهای کارآمد تربیتی از جمله روشهای زمینهساز تربیت اجتماعی اهمیت فراوانی دارد. این روشها، متکفل فضاسازی لازم ...
 



