مرور دوره 7, شماره 28 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
اثر بخشی مداخلات گروهی (SS-GRIN) بر بهبود مهارتهای اجتماعی، شایستگی تحصیلی و مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2018-02-20)چکیده: هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر درمان مداخلات گروهی (SS-GRIN)، بر بهبود مهارتهای اجتماعی، تحصیلی و کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم است. روش این پژوهش مورد منفرد(طرح A-B-A) بوده است و با استفاده ...
-
اثربخشی آموزش بخشودگی بر بهزیستی روانشناختی و شادکامی مادران دانش آموزان دارای اختلال خاص یادگیری شهر طبس
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2018-02-20)هدف: پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش بخشودگی بر بهزیستی روانشناختی و شادکامی مادران دانش آموزان دارای اختلال خاص یادگیری شهر طبس انجام شد. روش شناسی: پژوهش حاضر از نیمه آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون- پس آزمون دوگروهی است. ...
-
اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر درمان پذیرش و تعهد بر استرس فرزندپروری و انعطافپذیری روانشناختی مادران کودکان دارای اختلال طیف اتیسم
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2018-02-20)والدین دارای کودک دارای اختلال طیف اتیسم در بزرگکردن فرزند خود با چالشهای زیادی مواجه هستند. طبق پژوهشها این والدین در مقایسه با والدین کودکانی که معلولیتهای دیگر دارند استرس فرزندپروری بیشتری را تجربه میکنند. پژوهش ...
-
بررسی مقایسه ای درک روابط واژگانی در گفتمان روایی بین دانشآموزان عادی و سندرم داون آموزشپذیر فارسیزبان
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2018-02-20)سندرم داون اختلال ژنتیکی است که به علت ظهور یک نسخه اضافی از کروموزوم شماره 21 در سلولهای فرد مبتلا بهوجودمیآید. این افراد در طول زندگی اجتماعی خود با محدودیتهای بسیاری همچون اختلال در تولید و درک گفتمان روبرو میشوند. ...
-
تبیین جهتگیری برنامه درسی معلّمان و کارشناسان دوره پیش و متوسطه حرفه ای آموزش و پرورش استثنائی براساس نوع نگرش به دانش آموزان کم توانذهنی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2018-02-20)هدف تبیین جهت گیری های برنامه درسی حرفه آموزی براساس نوع نگرش معلّمان و کارشناسان آموزش و پرورش استثنائی دو شهر مشهد و تهران به دانش آموزان کم توان ذهنی بود. مقیاس نگرش سنج در سه مؤلفه نگرش های خوش بینانه، تصورات غلط رفتاری ...
-
رویکرد آدلر-گلاسر به اختلال نافرمانی مقابله ای: مطالعه مروری نظامند
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2018-02-20)یکی از اختلالهای دوران کودکی و نوجوانی، اختلال نافرمانی مقابلهای است که از علل رایج ارجاع کودکان به کلینیکهای روانشناسی و مشاوره است. رویکردهای درمانی مختلفی برای بهبود نشانههای این اختلال بهکار گرفته شده است. یکی ...
-
مقایسه اثربخشی آموزش تابآوری با تنظیم هیجان بر داغ اجتماعی ادراک شده و تحمل روانی مادران دارای کودکان مبتلا به فلج مغزی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2018-02-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه اثربخشی آموزش تاب آوری با تنظیم هیجان بر داغ اجتماعی ادراک شده و تحمل روانی مادران دارای کودکان مبتلا به فلج مغزی انجام گرفت. روش پژوهش حاضر نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه ...
-
واکاوی اثربخشی نوروفیدبک در درمان اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2018-02-20)اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی اختلالی عصبی-تحولی است که چگونگی مدیریت و درمان آن برای والدین و نیز متخصصان حوزه نارساییهای تحولی چالشانگیز بوده است، در سالهای اخیر نوروفیدبک یکی از رویکردهای بهکار رفته در درمان اختلال ...



