مرور دوره 3, شماره 7 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
- 
مرگ خالق توسط مخلوق؛ بررسی تطبیقی هیولای فرانکشتاین و معصوم اول بر اساس مکتب گوتیک (دانشگاه مازندران, 2019-09-23)گوتیک در ادبیات به شیوهای از داستاننویسی در اواخر قرن هیجدهم و اوایل قرن نوزدهم اروپا گفته میشود که ترس، فضاهای وهمآلود، مکانهای مخوف، غلبهی اندیشهی مردسالاری، زنان مظلوم و قربانی، موجود یا هیولای گوتیکی، وقوع حوادث ...
 
- 
نظریهی قصهی عشق استرنبرگ در دو داستان رئالیستی چشمهایش و شوهر آهو خانم (دانشگاه مازندران, 2019-09-23)بسیاری از روانشناسان کوشیدهاند ماهیت و چگونگی عشق و سبکهای دلبستگی را توضیح دهند. یکی از این روانشناسان رابرت استرنبرگ است که در نظریهی قصهی عشق به دلایل ایجاد روابط عاشقانه میپردازد و علت پایداری یا ناپایداری این ...
 
- 
پسامدرنیسم بهمثابۀ سبک: شبهمؤلفهها در ادبیات کلاسیک فارسی (دانشگاه مازندران, 2019-09-23)ادبیات پسامدرن یکی از تجلیگاههای اصلی پسامدرنیسم است که پیدایی آن به تأثیرپذیری از فلسفه، سبک زندگی و وضعیت پسامدرن بازمیگردد. اگر پسامدرنیسم به عنوان یک وضعیت در نظر گرفته شود، باید آن را محدود به نیمۀ دوم قرن بیستم ...
 
- 
تحلیل روانکاونهی شخصیت در رمانهای رئالیستی زمین سوخته و پل معلّق (دانشگاه مازندران, 2019-09-23)ازجمله موضوعهای مطرح در رمانهای رئالیستی جنگ پرداختن به مسائل روحی و روانی شخصیتهاست که با بررسی آنها میتوان پی برد جنگ چه تاثیری برحالتهای روانی شخصیتها داشته است. نویسندگان حوزهی جنگ و پایداری تلاش کردند این تغییرات ...
 
- 
تیپولوژی شخصیتهای رمان مدرن شازده احتجاب بر مبنای رویکرد نوفرویدیسم کارن هورنای (دانشگاه مازندران, 2019-09-23)در میان رویکردهای گوناگون نقد و بررسی آثار ادبی که از ابتدای قرن بیستم شکل گرفت، نقد روانکاوانۀ آثار هنری و تحلیل متون ادبی از منظر روانشناختی از ویژگی خاصی برخوردار است. رمان شازده احتجاب نوشتۀ هوشنگ گلشیری داستاننویس ...
 



