دوره 2, شماره دو - پیاپی 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
آموزش زبان فارسی به لاری زبانان بر مبنای تحلیل مقابلهای و روش تکلیفمحور (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-06-22)هدف از این مقاله بررسی تأثیر برنامهی درسی مبتنی بر نکات افتراق گروههای اسمی و فعلی در زبانهای لاری و فارسی، و آموزش زبان فارسی بر مبنای روش تکلیفمحور به لاریزبانان در سطح مبتدی است. به همین منظور، 60 آزمودنی لاریزبان ...
 
- 
در جستجوی انگارهای آموزشی بر پایه پیچیدگیهای واژگانی و دستوری در دستور نظاممند نقشگرای هلیدی: بررسی موردی کتاب خواندن و درک مطلب فارسی آموزان غیرایرانی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-06-22)پژوهش حاضر درصدد یافتن پاسخی برای این پرسشهاست: (1) در متونِ دشوار، «پیچیدگی» بیشتر از نوع «واژگانی» است یا از نوع «دستوری»؟ (2) تعامل «واژگان» و «دستور» در ایجاد دشواری متون چگونه است؟ (3) آیا با استفاده از یافتههای ...
 
- 
تأثیر استفاده از تصویر در افزایش دانش واژگانی فارسی آموزان خارجی؛ مطالعه ی موردی فارسی آموزان کره ای (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-06-22)امروزه در زبانآموزی، آموزش واژه به عنوان یک مهارت زبانی در کنار سایر مهارتهای زبانی مطرح میشود و باید در برنامههای زبانآموزی به واژهآموزی توجه بیشتری کرد. دانش واژگانی بخش مهمی از زبان است و گستردگی دایرهی واژگانی ...
 
- 
خطاهای نحوی عرب زبانان در یادگیری زبان فارسی بهعنوان زبان دوم (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-06-22)در این مقاله تلاش میشود از طریق بررسی خطاهای نظاممندِ نحوی فارسیآموزان عربزبان، اطلاعاتی دربارهی رشد زبانی و نحوهی یادگیری آنها ارائه گردد تا بدینوسیله ضمن آشنایی با نظام ذهنی زبانآموز، گامی مؤثر در جهت سازماندهی ...
 
- 
شناسنامه علمی فارسی شامل: شناسنامه فارسی، مجوز تعیین اعتبار فصلنامه، پایگاه های نمایه شده، معرفی شورای نویسندگان و مشاوران علمی، اهداف و خط مشی، برگ درخواست اشتراک، فهرست مطالب (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-06-22)
 
- 
راهبردهای بیان تقاضا: مقایسه ی فارسی آموزان خارجی با فارسی زبانان (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-06-22)پژوهش حاضر به مقایسهی راهبردهای بیان تقاضا بین دو گروهِ فارسیآموزان خارجی سطوح مقدماتی و پیشرفته، و فارسیزبانان بومی میپردازد. آزمودنیها شامل سی و سه دانشجوی فارسیزبان دانشگاه پیام نور شهر تهران در مقطع کارشناسی ...
 
- 
سخن سردبیر (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-06-22)به نام خدا دوستان و سروران ارجمند در دنیای پرشتاب علمی امروز، دمادم بر گستره، تعداد، ژرفا و میزان تخصصی شدن علوم، افزوده میگردد و طبیعتاً از اندیشمندان هر حوزه انتظار میرود متناسب با پیشرفت علوم، بتوانند پاسخگوی نیازهای ...
 



