نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبشیری, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorفرجی, رسولfa_IR
dc.contributor.authorاعلاباف یوسفی, فریدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:06:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:06:48Z
dc.date.available1399-07-09T01:06:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:06:48Z
dc.date.issued2019-01-21en_US
dc.date.issued1397-11-01fa_IR
dc.date.submitted2017-02-10en_US
dc.date.submitted1395-11-22fa_IR
dc.identifier.citationبشیری, مهدی, فرجی, رسول, اعلاباف یوسفی, فریده. (1397). ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران صحه‌گذار محصولات از دیدگاه مشتریان. مدیریت و توسعه ورزش, 7(4), 90-104. doi: 10.22124/jsmd.2019.3254fa_IR
dc.identifier.issn2322-4800
dc.identifier.issn2538-5348
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22124/jsmd.2019.3254
dc.identifier.urihttps://jsmd.guilan.ac.ir/article_3254.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192365
dc.description.abstractهدف: هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران مشهور در تبلیغات از دیدگاه مشتریان می‌باشد. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش از نوع تحقیقات توصیفی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مشتریان فروشگاه‌های ورزشی شهر تبریز بودند که 350 پرسشنامه به صورت در دسترس بین پاسخ‏دهندگان توزیع شد که در نهایت 334 پرسشنامه جمع‌آوری گردید. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه مقیاس اثربخشی ورزشکاران صحه‌گذار (AEES) پتز (2012) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه‌ها توسط 15 تن از اساتید متخصص مدیریت ورزشی بررسی و مورد تأیید قرار گرفت. همچنین پایایی درونی پرسشنامه، از طریق ضریب آلفای کرونباخ 92/0 به دست آمد. جهت آزمون فرضیه‌های تحقیق از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار Smart PLS 3.00 بهره گرفته شد. یافته‌ها: نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد که به ترتیب آشنایی ورزشکار، جذابیت ورزشکار، تخصص ورزشکار، تشابه ورزشکار، شخصیت دوست‏داشتنی و قابلیت اعتماد ورزشکار بر پذیرش ورزشکاران مشهور در صحه‌گذاری محصولات تأثیر مثبت و معنی‌داری دارند. همچنین نتایج نشان داد که متغیرهای پیش‌بین به مقدار 93%، متغیر ملاک (پذیرش ورزشکار) را تبیین می‌نمایند. نتیجه‌گیری: شرکت‌ها و بازاریابان ورزشی بایستی فاکتورهای آشنایی ورزشکار، جذابیت ورزشکار، تخصص ورزشکار، تشابه ورزشکار، شخصیت دوست‏داشتنی و قابلیت اعتماد ورزشکار را هنگام انتخاب صحه‌گذاران محصولات خود از بین ورزشکاران مشهور، مدنظر قرار دهند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه گیلانfa_IR
dc.publisherUniversity of Guilanen_US
dc.relation.ispartofمدیریت و توسعه ورزشfa_IR
dc.relation.ispartofSport Management and Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22124/jsmd.2019.3254
dc.subjectورزشکارfa_IR
dc.subjectمشهورfa_IR
dc.subjectتبلیغاتfa_IR
dc.subjectصحه‌گذاریfa_IR
dc.titleارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران صحه‌گذار محصولات از دیدگاه مشتریانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue4
dc.citation.spage90
dc.citation.epage104


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد