• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت و توسعه ورزش
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت و توسعه ورزش
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین استراتژی‏های بازاریابی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران

    (ندگان)پدیدآور
    خادمی, علیماجدی, نیمانادری نسب, مهدی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: امروزه برای بقا در بازار ورزشی احتیاج به پویایی است و علم بازاریابی ورزشی پایه و اساس مناسبی را برای روش­های درست بازاریابی فراهم می­کند. هدف پژوهش حاضر، تدوین استراتژی­های بازاریابی فدراسیون کشتی بر اساس تحلیلSWOT  است. روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی و براساس هدف، کاربردی است. تعداد 73 نفر شامل رئیس، معاونین، مسئولین کمیته­ها، داوران و همچنین مربیان تیم­های ملی فدراسیون کشتی (33 نفر) نمونه‏گیری به روش کل شمار، و از متخصصین حوزه استراتژیک و بازاریابی ورزشی (40 نفر) نمونه­گیری به روش تصادفی هدفمند و به صورت داوطلبانه در تحقیق شرکت نمودند. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق‏ساخته مربوط به عوامل درونی و بیرونی برنامه­ریزی استراتژیک بازاریابی فدراسیون کشتی و شامل 77 سوال (نقاط قوت 11، نقاط ضعف 25، فرصت‏ها 19 و تهدیدها 22 مورد) بود. روایی پرسشنامه توسط 19 نفر از متخصصین این حوزه تایید و پایایی پرسشنامه‏ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ 89/0 به‏دست آمد. برای تعیین وضعیت سازمان از تحلیل SWOT و برای رتبه‏بندی عوامل برنامه راهبرد بازاریابی فدراسیون کشتی از روش آزمون فریدمن و از ماتریس QSPM برای اولویت­بندی استراتژی‏ها استفاده شد. یافته‌ها: یافته­ها نشان داد با توجه به شناسایی عوامل درونی و بیرونی و در نتیجه تحلیل استراتژیک سوات، جایگاه بازاریابی فدراسیون کشتی در جایگاه WT و موقعیت حفظ وضعیت موجود قرار دارد. با توجه به نتایج ماتریس تحلیل سوات لازم است که از استراتژی تدافعی یا ثبات جهت مدیریت حوزه بازاریابی فدراسیون کشتی استفاده شود. نتیجه‌گیری: بنابراین تدوین سیاست­های کلان مدیریتی به منظور درآمدزا نمودن ورزش­، توجه به درآمدهای ناشی از توسعه پایدار، استفاده از مفهوم برون‏سپاری و ایمن‏سازی بستر سرمایه‏گذاری از مهم‏ترین استراتژی‏های پیشنهادی در این پژوهش می­باشد
    کلید واژگان
    بازاریابی
    برنامه‏ریزی‌ استراتژیک
    سوات
    فدراسیون کشتی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-01-21
    1397-11-01
    ناشر
    دانشگاه گیلان
    University of Guilan
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
    استادیار تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، ایران
    استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران

    شاپا
    2322-4800
    2538-5348
    URI
    https://dx.doi.org/10.22124/jsmd.2019.3250
    https://jsmd.guilan.ac.ir/article_3250.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192361

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب