• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 1, شماره 19
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 1, شماره 19
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره به‌منظور ارائه چارچوب ادراکی مناسب برای نظام آموزش عالی کشور

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این مقاله بررسی وضعیت کرسی‌های نظریه‌پردازی در ایران و جهان و ارائه چارچوب ادراکی مناسب برای نظام آموزش عالی ایران به‌منظور نظریه‌پردازی و تولید علم است. این پژوهش یک تحقیق کیفی از نوع گراندد تئوری می‌باشد. روش جمع‌آوری داده‌ها با استفاده از اسناد و مدارک و مصاحبه آزاد با 30 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاههای آزاد و دولتی صورت گرفت که پس از انجام مصاحبه متن آن بر روی کاغذ پیاده شده و به روش 10 مرحله‌ای استروبرت تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد، مهمترین الزامات نظریه‌پردازی، وجود استقلال فکری و فضای آزاداندیشی در دانشگاه از طریق برپایی کارگاههای مختلف از قبیل تفکر خلاق، نقد سازنده و ... است. بر این اساس صاحب کرسی با مهارتهایی همچون؛ رهبری، مدیریتی، دانش‌پژوهی و به‌عنوان مهمترین حلقه اتصال در درون نظام و ارتباط با بیرون از نظام و شناسایی ظرفیت‌های موجود به‌عنوان عنصر اصلی در این جایگاه نقش مؤثری ایفا می‌نماید.
    کلید واژگان
    کرسی نظریه‌پردازی
    نظریه‌پردازی
    نقد و مناظره علمی
    آموزش عالی
    مدیریت آموزش عالی

    شماره نشریه
    19
    تاریخ نشر
    2008-09-22
    1387-07-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534109.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190021

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب