| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:59:59Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:59:59Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:59:59Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:59:59Z | |
| dc.date.issued | 2008-09-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1387-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (1387). کرسیهای نظریهپردازی، نقد و مناظره بهمنظور ارائه چارچوب ادراکی مناسب برای نظام آموزش عالی کشور. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 1(19), 45-60. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-3281 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5179 | |
| dc.identifier.uri | http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534109.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190021 | |
| dc.description.abstract | هدف از این مقاله بررسی وضعیت کرسیهای نظریهپردازی در ایران و جهان و ارائه چارچوب ادراکی مناسب برای نظام آموزش عالی ایران بهمنظور نظریهپردازی و تولید علم است. این پژوهش یک تحقیق کیفی از نوع گراندد تئوری میباشد. روش جمعآوری دادهها با استفاده از اسناد و مدارک و مصاحبه آزاد با 30 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاههای آزاد و دولتی صورت گرفت که پس از انجام مصاحبه متن آن بر روی کاغذ پیاده شده و به روش 10 مرحلهای استروبرت تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد، مهمترین الزامات نظریهپردازی، وجود استقلال فکری و فضای آزاداندیشی در دانشگاه از طریق برپایی کارگاههای مختلف از قبیل تفکر خلاق، نقد سازنده و ... است. بر این اساس صاحب کرسی با مهارتهایی همچون؛ رهبری، مدیریتی، دانشپژوهی و بهعنوان مهمترین حلقه اتصال در درون نظام و ارتباط با بیرون از نظام و شناسایی ظرفیتهای موجود بهعنوان عنصر اصلی در این جایگاه نقش مؤثری ایفا مینماید. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش در برنامه ریزی درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research in Curriculum Planning | en_US |
| dc.subject | کرسی نظریهپردازی | fa_IR |
| dc.subject | نظریهپردازی | fa_IR |
| dc.subject | نقد و مناظره علمی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش عالی | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت آموزش عالی | fa_IR |
| dc.title | کرسیهای نظریهپردازی، نقد و مناظره بهمنظور ارائه چارچوب ادراکی مناسب برای نظام آموزش عالی کشور | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 19 | |
| dc.citation.spage | 45 | |
| dc.citation.epage | 60 | |