نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T00:59:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:59:59Z
dc.date.available1399-07-09T00:59:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:59:59Z
dc.date.issued2008-09-22en_US
dc.date.issued1387-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citation(1387). کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره به‌منظور ارائه چارچوب ادراکی مناسب برای نظام آموزش عالی کشور. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 1(19), 45-60.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534109.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190021
dc.description.abstractهدف از این مقاله بررسی وضعیت کرسی‌های نظریه‌پردازی در ایران و جهان و ارائه چارچوب ادراکی مناسب برای نظام آموزش عالی ایران به‌منظور نظریه‌پردازی و تولید علم است. این پژوهش یک تحقیق کیفی از نوع گراندد تئوری می‌باشد. روش جمع‌آوری داده‌ها با استفاده از اسناد و مدارک و مصاحبه آزاد با 30 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاههای آزاد و دولتی صورت گرفت که پس از انجام مصاحبه متن آن بر روی کاغذ پیاده شده و به روش 10 مرحله‌ای استروبرت تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد، مهمترین الزامات نظریه‌پردازی، وجود استقلال فکری و فضای آزاداندیشی در دانشگاه از طریق برپایی کارگاههای مختلف از قبیل تفکر خلاق، نقد سازنده و ... است. بر این اساس صاحب کرسی با مهارتهایی همچون؛ رهبری، مدیریتی، دانش‌پژوهی و به‌عنوان مهمترین حلقه اتصال در درون نظام و ارتباط با بیرون از نظام و شناسایی ظرفیت‌های موجود به‌عنوان عنصر اصلی در این جایگاه نقش مؤثری ایفا می‌نماید.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectکرسی نظریه‌پردازیfa_IR
dc.subjectنظریه‌پردازیfa_IR
dc.subjectنقد و مناظره علمیfa_IR
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.subjectمدیریت آموزش عالیfa_IR
dc.titleکرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره به‌منظور ارائه چارچوب ادراکی مناسب برای نظام آموزش عالی کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1
dc.citation.issue19
dc.citation.spage45
dc.citation.epage60


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد