مرور دوره 14, شماره 54 بر اساس عنوان

در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10

  • بررسی تطبیقی فرایند بازنگری برنامه‌های درسی دانشگاه‌های ایران و سایر کشورها 

    رحمان پور, محمد؛ نصر اصفهانی, احمدرضا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2017-11-22)
    هدف از این پژوهش بررسی تطبیقی فرایند بازنگری برنامه­های درسی در کشورهای مختلف و ایران بود. به این منظور از بین کشورهای مختلف و از قاره­های گوناگون، 6 دانشگاه از 5 کشور آمریکا، استرالیا، چین، کانادا و ترکیه به‌منظور مقایسه ...

  • بررسی نقش مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان در عاطفه نسبت به دانشگاه مطالعه موردی: دانشگاه پیام نور سمنان 

    بیان فر, فاطمه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2017-11-22)
    پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش مؤلفه‌های تشکیل‌دهندة برنامه درسی پنهان بر عاطفه دانشجویان نسبت به دانشگاه پیام‌نور صورت گرفت. مفهوم برنامه درسی پنهان به‌ویژه نقش آن در عاطفه نسبت به دانشگاه به‌ندرت برای آموزش از راه دور به ...

  • تأثیر روش آموزش علوم مبتنی بر پژوهش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه یک شهر یزد 

    اخوت, علی محمد؛ احمدی, غلامرضا؛ فروغی, احمدعلی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2017-11-22)
    هدف از این پژوهش تأثیر روش آموزش علوم مبتنی بر پژوهش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی بود. بدین منظور از بین دبستان‌های ناحیه 1 شهر یزد، یک مدرسه به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی از نوع خوشه‌ای ...

  • تبیینی نو از مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان با تأکید بر پدیدارشناسی ون منن 

    سبحانی نژاد, مهدی؛ احمدابادی ارانی, نجمه؛ نجفی, حسن؛ عبداله یار, علی؛ محمدی, آزاد (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2017-11-22)
    پژوهش حاضر با استفاده از دو روش تحلیل مفهومی و استنتاجی به دنبال ارائه تبیینی نو از مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان با تأکید بر پدیدارشناسی ون منن است تا بتواند سهمی در افزایش دانش در حوزة معرفتی مذکور داشته باشد. نتایج نشان ...

  • تحلیل جایگاه جامعه پذیری در کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه بر اساس آراء تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری 

    میرجلیلی, سیدمحمدعلی؛ فروغی ابری, احمدعلی؛ قلی زاده, آذر؛ یارمحمدیان, محمدحسین (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2017-11-22)
    این پژوهش به دنبال بررسی جامعه‌پذیری در کتاب‌های درسی علوم اجتماعی دورة متوسطه بر اساس آرای شهید مطهری بوده است. کتب شهید مطهری و چهار کتاب علوم اجتماعی دورة متوسطه به‌عنوان جامعة آماری و به شیوة‌ تمام‌شماری مورد تجزیه‌وتحلیل ...

  • تحلیل محتوای تمرین‌های کتاب علوم تجربی پایه هفتم دوره اوّل متوسطه بر مبنای الگوی کاوشگری ساچمن 

    کریمی, راضیه؛ خادمی, محسن (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2017-11-22)
    هدف از این تحقیق تحلیل محتوای تمرین‌های کتاب علوم تجربی پایه هفتم دوره اوّل متوسطه بر اساس الگوی کاوشگری ساچمن بود. روش این پژوهش توصیفی از نوع تحلیل محتوا و جامعه آماری این پژوهش کلیه تمرین‌های (فعالیت، گفت‌وگو کنید، ...

  • تحلیلی از تجربه به کارگیری «یادگیری مشارکتی» در آموزش عالی 

    خاکباز, عظیمه سادات (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2017-11-22)
    پژوهش حاضر به بررسی و تحلیل تجربه­ای از به‌کارگیری یادگیری مشارکتی در آموزش عالی ایران پرداخته است. به این منظور، مطالعه­ای طولی به روش اقدام پژوهی در دو نیمسال تحصیلی در یکی از دانشگاه‌های کشور و در رشته علوم تربیتی صورت ...

  • رابطة باورهای ضمنی هوش و جهت‌گیری اهداف پیشرفت با تعلل‌ورزی تحصیلی دانشجویان دانشگاه تبریز 

    فتحی آذر, اسکندر؛ بدری گرگری, رحیم؛ خانی, منیژه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2017-11-22)
    پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه باورهای ضمنی هوش و جهت‌گیری اهداف پیشرفت با تعلل‌ورزی تحصیلی انجام شد. برای این منظور 384 دانشجو به شیوه نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبتی از میان کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه تبریز (11200 نفر)، ...

  • مبانی و عناصر برنامه درسی مدارس والدورف آلمان 

    قاسم پورمقدم, حسین (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2017-11-22)
    هدف محقق بررسی فلسفة آموزشی برنامه درسی مدارس والدورف است تا از این طریق، توصیه‌هایی برای برنامه‌ریزان درسی ایران ارائه شود. روش تحقیق توصیفی و ابزار جمع‌آوری داده‌ها اسنادی است که در کتابخانة دانشگاه مونیخ، مدرسة والدورف ...

  • پیوند نظریه و عمل: نقد اندیشه‌های تربیتی فلودن1 و بیر2 و ترسیم چشم‌انداز در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان 

    داورپناه, ابو سعید (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2017-11-22)
    پژوهش حاضر با هدف بررسی دیدگاه‌های رابرت فلودن و لاندن ای بیر و تبیین سیاست‌هایی برای تربیت‌معلم ایران (با نظر به پیوند نظریه و عمل) به رشته تحریر درآمده است. در این پژوهش از روش تحلیلی توصیفی استفاده شده است. به این منظور ...