• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 14, شماره 54
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 14, شماره 54
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیوند نظریه و عمل: نقد اندیشه‌های تربیتی فلودن1 و بیر2 و ترسیم چشم‌انداز در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان

    (ندگان)پدیدآور
    داورپناه, ابو سعید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    678.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی دیدگاه‌های رابرت فلودن و لاندن ای بیر و تبیین سیاست‌هایی برای تربیت‌معلم ایران (با نظر به پیوند نظریه و عمل) به رشته تحریر درآمده است. در این پژوهش از روش تحلیلی توصیفی استفاده شده است. به این منظور ابتدا به توصیف اندیشه‌های موجود در این موضوع پرداخته شد و سپس از طریق تحلیل و مقایسه سعی شد استنتاج‌های جدید استخراج شود. موضوع مورد مطالعه مقایسة دیدگاه‌های فلودن و بیر در تربیت‌معلم بوده است. یافته‌ها نشان می‌دهند که نظریه و عمل از منظر این دو متفکر تربیتی؛ دو مقوله اصلی در فلسفه تربیت‌معلم هستند با این تفاوت که فلودن با ارائه راهکار و بیر با ارائه استدلال سعی دارند تا اهمیت موضوع را نشان دهند. توجه به مفروضه‌های فلسفی تربیت‌معلم با تأکید بر پیوند نظریه و عمل، تدوین فلسفه‌ای بهینه برای تربیت‌معلم با هدف توانمندسازی معلمانی برای ساخت دانش نظری مرتبط و پیوند آن با دانش عملی برای ایجاد یک جامعه دموکراتیک در کلاس مدنظر است. تجدیدنظر کلی در اصول، مبانی، اهداف و برنامه‌های تربیت‌معلم با تأکید بر برقراری، حفظ و استمرار پیوند بین نظریه و عمل را می‌توان برای بهبود تربیت‌معلم پیشنهاد کرد.
    کلید واژگان
    فلسفه تربیت‌معلم
    نظریه و عمل
    برنامه درسی
    دانشگاه فرهنگیان

    شماره نشریه
    54
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه سیستان و بلوچستان، ایران

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_536964.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190379

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب