• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 9, شماره 33
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 9, شماره 33
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر گرایش استراتژیک بر رشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط با میانجیگری عملکرد برند و بازار

    (ندگان)پدیدآور
    نائیجی, محمدجوادعالم ‌نجفی, سید مصطفینورانی, سیده سپیده
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.043 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در عصر کنونی، سمت‌وسوی استراتژیک شرکت­ها، عملکرد آن­ها را در کسب بهترین نتایج تضمین می‌کند. در حقیقت، این جهت­گیری موجب ساخت اصول اساسی در فعالیت­های عملیاتی شرکت می­شود که با ایجاد رفتارهای مناسب موجب عملکرد بهتر در آینده می­شود. به‌عبارت‌دیگر، این جهت­گیری موجب عملکرد بهتر شرکت در عملیات و در جایگاه آن در بازار می­شود. در این پژوهش، به بررسی تأثیر گرایش استراتژیک بر رشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط با توجه به نقش میانجی عملکرد برند و عملکرد بازار پرداخته شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکت‌های کوچک و متوسط فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است که تعداد 80 شرکت دانش‌بنیان به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شد. برای بررسی مدل پژوهش از آزمون معادلات ساختاری استفاده شده است؛ که بر اساس آن این نتیجه به دست آمد که جهت­گیری استراتژیک کسب‌وکارها تأثیر معناداری بر عملکرد برند و رشد آن­ها دارد. هم­چنین گرایش به کارآفرینی، نوآوری و بازار بر عملکرد برند شرکت­ها تأثیر معناداری داشته و نیز گرایش به بازار ضمن اثرگذاری بر عملکرد بازاری شرکت­ها به همراه گرایش به نوآوری موجب رشد کسب‌وکارها می‌‌شوند؛ و درنهایت، عملکرد برند و عملکرد بازار می­تواند موجب رشد کسب‌وکارها شود.
    کلید واژگان
    جهت‌گیری استراتژیک
    رشد کسب‌وکار
    کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

    شماره نشریه
    33
    تاریخ نشر
    2018-05-22
    1397-03-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه شهید بهشتی
    دانشگاه شهید بهشتی
    دانشگاه شهید بهشتی.

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_87856.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/187094

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب