تأثیر گرایش استراتژیک بر رشد کسبوکارهای کوچک و متوسط با میانجیگری عملکرد برند و بازار
(ندگان)پدیدآور
نائیجی, محمدجوادعالم نجفی, سید مصطفینورانی, سیده سپیدهنوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
در عصر کنونی، سمتوسوی استراتژیک شرکتها، عملکرد آنها را در کسب بهترین نتایج تضمین میکند. در حقیقت، این جهتگیری موجب ساخت اصول اساسی در فعالیتهای عملیاتی شرکت میشود که با ایجاد رفتارهای مناسب موجب عملکرد بهتر در آینده میشود. بهعبارتدیگر، این جهتگیری موجب عملکرد بهتر شرکت در عملیات و در جایگاه آن در بازار میشود. در این پژوهش، به بررسی تأثیر گرایش استراتژیک بر رشد کسبوکارهای کوچک و متوسط با توجه به نقش میانجی عملکرد برند و عملکرد بازار پرداخته شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکتهای کوچک و متوسط فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است که تعداد 80 شرکت دانشبنیان بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شد. برای بررسی مدل پژوهش از آزمون معادلات ساختاری استفاده شده است؛ که بر اساس آن این نتیجه به دست آمد که جهتگیری استراتژیک کسبوکارها تأثیر معناداری بر عملکرد برند و رشد آنها دارد. همچنین گرایش به کارآفرینی، نوآوری و بازار بر عملکرد برند شرکتها تأثیر معناداری داشته و نیز گرایش به بازار ضمن اثرگذاری بر عملکرد بازاری شرکتها به همراه گرایش به نوآوری موجب رشد کسبوکارها میشوند؛ و درنهایت، عملکرد برند و عملکرد بازار میتواند موجب رشد کسبوکارها شود.
کلید واژگان
جهتگیری استراتژیکرشد کسبوکار
کسبوکارهای کوچک و متوسط
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2018-05-221397-03-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشگاه شهید بهشتیدانشگاه شهید بهشتی
دانشگاه شهید بهشتی.
شاپا
2228-68532676-6744




