نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنائیجی, محمدجوادfa_IR
dc.contributor.authorعالم ‌نجفی, سید مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorنورانی, سیده سپیدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:51:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:51:45Z
dc.date.available1399-07-09T00:51:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:51:45Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-08-30en_US
dc.date.submitted1396-06-08fa_IR
dc.identifier.citationنائیجی, محمدجواد, عالم ‌نجفی, سید مصطفی, نورانی, سیده سپیده. (1397). تأثیر گرایش استراتژیک بر رشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط با میانجیگری عملکرد برند و بازار. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی, 9(33), 45-74.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6853
dc.identifier.issn2676-6744
dc.identifier.urihttp://www.smsjournal.ir/article_87856.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/187094
dc.description.abstractدر عصر کنونی، سمت‌وسوی استراتژیک شرکت­ها، عملکرد آن­ها را در کسب بهترین نتایج تضمین می‌کند. در حقیقت، این جهت­گیری موجب ساخت اصول اساسی در فعالیت­های عملیاتی شرکت می­شود که با ایجاد رفتارهای مناسب موجب عملکرد بهتر در آینده می­شود. به‌عبارت‌دیگر، این جهت­گیری موجب عملکرد بهتر شرکت در عملیات و در جایگاه آن در بازار می­شود. در این پژوهش، به بررسی تأثیر گرایش استراتژیک بر رشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط با توجه به نقش میانجی عملکرد برند و عملکرد بازار پرداخته شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکت‌های کوچک و متوسط فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است که تعداد 80 شرکت دانش‌بنیان به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شد. برای بررسی مدل پژوهش از آزمون معادلات ساختاری استفاده شده است؛ که بر اساس آن این نتیجه به دست آمد که جهت­گیری استراتژیک کسب‌وکارها تأثیر معناداری بر عملکرد برند و رشد آن­ها دارد. هم­چنین گرایش به کارآفرینی، نوآوری و بازار بر عملکرد برند شرکت­ها تأثیر معناداری داشته و نیز گرایش به بازار ضمن اثرگذاری بر عملکرد بازاری شرکت­ها به همراه گرایش به نوآوری موجب رشد کسب‌وکارها می‌‌شوند؛ و درنهایت، عملکرد برند و عملکرد بازار می­تواند موجب رشد کسب‌وکارها شود.fa_IR
dc.format.extent1068
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مدیریت راهبردی ایرانfa_IR
dc.publisherIran Strategic Management Societyen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Strategic Management Studiesen_US
dc.subjectجهت‌گیری استراتژیکfa_IR
dc.subjectرشد کسب‌وکارfa_IR
dc.subjectکسب‌وکارهای کوچک و متوسطfa_IR
dc.titleتأثیر گرایش استراتژیک بر رشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط با میانجیگری عملکرد برند و بازارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتی.fa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue33
dc.citation.spage45
dc.citation.epage74


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد