مرور دوره 7, شماره 27 بر اساس تاریخ انتشار

  • شناسایی و دسته‌بندی فرصت‌های کارآفرینانه خدمات پرداخت همراه در ایران 

    خسروی, صابر؛ یداللهی فارسی, جهانگیر؛ زالی, محمدرضا (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-11-21)
    با پیدایش جامعه مدرن و افزایش گستره آن در مرزهای جهانی و به تبع آن در جامعه ایرانی، مصرف به‌عنوان دال مرکزی آن در کانون توجه فعالین صنعت قرار گرفته است. در این میان فرآیند پرداخت به ­عنوان قلب تجارت جهانی باعث شده است تا ...

  • نگرشی راهبردی بر نقش کشور مبدأ و ملی‌گرایی بر اعتماد و نگرش مصرف‌کننده ایرانی در صنعت لوازم خانگی 

    تاج‌زاده نمین, ابوالفضل (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-11-21)
    ورود به بازارهای بین‌المللی، یکی از تصمیم­‌های راهبردی می‌باشد که لازم است سازمان‌ها در سطوح کل شرکت و واحد سازمانی راهبردی به آن توجه کنند. یکی از این شیوه‌های ورود، صادارات است. هدف اصلی پژوهش، بررسی رابطه بین شهرت ناشی ...

  • طراحی مدل راهبردی ممیزی توسعه منابع انسانی در شرکت ملی نفت ایران 

    حاجی‌کریمی, عباسعلی؛ حسان, مریم؛ سیدجوادین, سید رضا؛ صفری, حسین (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-11-21)
    توسعه منابع انسانی در هر سازمان عامل ماندگاری و مزیت رقابتی است؛ بنابراین مدیریت عالی سازمان‌­ها با دو راه مواجه هستند، اول آن­که منابع انسانی خود را به یک منبع با قابلیت ایجاد ارزش افزوده تبدیل کنند و یا آن­که راهبرد ...

  • راهبردهای کسب‌وکار، سیستم کنترل مدیریت و عملکرد بنگاه‌های اقتصادی 

    رشیدی, متین؛ الهی, سید مجید؛ اسدیان, مهرداد (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-11-21)
    امروزه تغییرات سریع همراه با تلاطم و آشفتگی، بخشی از محیط سازمان را تشکیل می­‌دهد و یکی از مهم‌­ترین ابزار­هایی که مدیران را در این شرایط محیطی یاری می‌­دهد، مدیریت راهبردی است. از این­‌رو، راهبرد و مدیریت راهبردی به ­عنوان ...

  • الگوی فرآیندی ارتقای عملکرد مالی شرکت بر اساس تولید به‌شصهنگام، چابکی و مدیریت کیفیت جامع 

    باورصاد, بلقیس؛ گنجعلی, سمیه؛ رحیمی, فرج اله؛ مهرابی, علی (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-11-21)
    هدف این پژوهش طراحی الگوی فرآیندی ارتقای عملکرد مالی شرکت بر اساس تولید به ­هنگام، چابکی و مدیریت کیفیت جامع است؛ بنابراین، برای دستیابی به این هدف تأثیر به­ کارگیری سیستم تولید به ­هنگام، مدیریت کیفیت جامع، چابکی سازمان ...

  • شایستگی‌های کارآفرینانه، نوآوری و عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان 

    قلیچ‌لی, بهروز؛ مکانی, عاطفه (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-11-21)
    عملکرد یک شرکت وابسته به بسیاری از عوامل مانند نوآوری در آن شرکت و وجود مهارت­‌های فردی خاص در افراد آن شرکت است. این عوامل با یکدیگر در ارتباط بوده و به­ صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر عملکرد یک شرکت موثر هستند. نظریه‌­های ...

  • تبیین الگوی رفتار توده‌واری و بازدهی سهام بنگاه‌ها در بورس اوراق بهادار تهران 

    فدایی‌نژاد, محمد اسماعیل؛ اسدی, غلامحسین؛ کباری, مجتبی (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-11-21)
    این پژوهش به ارائه الگوی رفتار توده‌وار در خریداران و فروشندگان اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران می­‌پردازد. همچنین، تأثیر بازدهی شرکت بر شکل‌گیری رفتار توده‌وار نیز  بررسی شده است. بدین منظور، ابتدا رفتار توده‌­واری ...

  • مدل جذب و نگهداری مشتریان راهبردی نظام بانکی 

    دهقان, نبی اله؛ غلامی, محمود؛ منصوری, محسن (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-11-21)
    پژوهش حاضر در پی پاسخگویی به این سؤال اساسی است که الگوی مناسب جذب و نگهداری مشتریان راهبردی در بانک‌­ها (مورد مطالعه: بانک انصار) کدام است؟ این پژوهش بر مبنای نتایج، از نوع توسعه‌ای – کاربردی و بر مبنای اهداف، از نوع ...