• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 7, شماره 27
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 7, شماره 27
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    راهبردهای کسب‌وکار، سیستم کنترل مدیریت و عملکرد بنگاه‌های اقتصادی

    (ندگان)پدیدآور
    رشیدی, متینالهی, سید مجیداسدیان, مهرداد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    917.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه تغییرات سریع همراه با تلاطم و آشفتگی، بخشی از محیط سازمان را تشکیل می­‌دهد و یکی از مهم‌­ترین ابزار­هایی که مدیران را در این شرایط محیطی یاری می‌­دهد، مدیریت راهبردی است. از این­‌رو، راهبرد و مدیریت راهبردی به ­عنوان یک موضوع اصلی می­‌تواند پیوند کارا و اثربخشی بین شایستگی­‌های بنگاه با فرصت­‌ها و تهدیدهای ایجادشده توسط تغییرات محیطی فراهم کند؛ بنابرین، انتخاب راهبرد مناسب و سیستم کنترل مدیریت هماهنگ و متناسب با  راهبرد، مسأله­‌ای است که اکثر مدیران سازمان­‌ها و شرکت‌­ها با آن روبه‌­رو هستند. هدف این پژوهش، بررسی روابط میان راهبردهای کسب‌­وکار، سیستم‌­های کنترل مدیریت و عملکرد در شهرک‌های صنعتی استان قزوین است. این پژوهش به لحاظ هدف، از نوع کاربردی و به لحاظ نوع، توصیفی ـ همبستگی است. این پژوهش، با مشارکت 190 نفر از مدیران، حسابداران و کارشناسان راهبرد شرکت­‌های مستقر در شهرک­‌های صنعتی استان قزوین که در بورس تهران پذیرفته شده باشند و تعداد کارکنان آنها متجاوز از 20 نفر باشد، انجام شده است. جهت آزمون فرضیه­‌ها از روش تحلیل عاملی تأییدی و مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته­‌های پژوهش نشان داد که دو راهبرد کسب‌وکار (رهبری هزینه و تمایز محصول) بر سیستم کنترل مدیریت و سیستم کنترل مدیریت بر عملکرد موثر است.
    کلید واژگان
    راهبرد کسب‌وکار
    راهبرد تمایز
    راهبرد رهبری هزینه
    سیستم کنترل مدیریت مالی
    سیستم کنترل مدیریت غیرمالی
    عملکرد سازمانی

    شماره نشریه
    27
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه تهران
    دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)
    دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_88441.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/187132

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب