• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 7, شماره 27
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 7, شماره 27
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین الگوی رفتار توده‌واری و بازدهی سهام بنگاه‌ها در بورس اوراق بهادار تهران

    (ندگان)پدیدآور
    فدایی‌نژاد, محمد اسماعیلاسدی, غلامحسینکباری, مجتبی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.162 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش به ارائه الگوی رفتار توده‌وار در خریداران و فروشندگان اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران می­‌پردازد. همچنین، تأثیر بازدهی شرکت بر شکل‌گیری رفتار توده‌وار نیز  بررسی شده است. بدین منظور، ابتدا رفتار توده‌­واری با استفاده از داده‌­های معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران به‌صورت روزانه و لحظه‌به‌لحظه (در بازه‌های زمانی 480،360،240،120 ثانیه) تحلیل و اندازه­‌گیری شده است و سپس، تعداد و نحوه بروز این رفتار در معاملات روزمره مشخص شد. براین اساس، از مدل توده‌واری اطلاعاتی بر پایه رویکرد سیپریانی و گوارینو (2014) استفاده شد تا بر مبنای ریزساختار بازار سرمایه ایران، الگوی رفتاری برای توده‌­واری ارائه شود. مزیت مدل ارائه‌­شده نسبت به سایر مدل‌های موجودی که برای بورس ‌ایران ارائه شده است، در نظر گرفتن ارزش اطلاعاتی سیگنال به ­عنوان یک پارامتر در مدل­‌های ریزساختار بازار است. نتایج نشان داد که براساس الگوی ارائه‌شده توده‌واری اطلاعاتی، بازدهی سهم و توده‌واری با هم رابطه دارند و بازدهی سهام بر رفتار توده‌وار سرمایه‌گذاران تأثیر دارد. در تمامی روزها و اکثر لحظات معاملاتی، رفتار توده­‌واری رخ‌داده و همچنین، رفتار توده‌­واری فروش بیشتر از رفتار توده‌واری خرید است. سپس، رابطه بین این رفتار با بازدهی شرکت بر اساس مدل رگرسیون لجستیک در بازه­‌های زمانی مورد تحلیل قرار گرفت و مشخص شد که بازدهی شرکت با رفتار توده‌­وار رابطه دارد.
    کلید واژگان
    توده‌واری اطلاعاتی
    ریزساختار بازار
    داده‌های معاملاتی
    بازدهی

    شماره نشریه
    27
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه شهید بهشتی
    دانشگاه شهید بهشتی
    دانشگاه شهید بهشتی

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_88443.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/187134

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب