دوره 8, شماره 29

 

ارسال های اخیر

  • ارائه رویکردی جدید جهت انتخاب راهبردهای راهبردی با استفاده از سیستم‌های قاعده – بنیاد فازی 

    همتی, محمد (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-05-22)
    امروزه اکثر سازمان­‌ها برای تعیین برنامه­‌های رشد و توسعه خود راهبردهای کلان را تدوین می­‌کنند. تدوین درست راهبردها به سازمان‌­ها در رسیدن به جایگاه مناسب و جذب سهم بازار بیشتر کمک شایانی می‌نماید. هدف از انجام این پژوهش، ...

  • طراحی الگوی پیشایندها و پسایندهای خلق تجربیات مشتریان رسانه‌های دیجیتالی 

    دانایی, ابوالفضل (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-05-22)
    هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی پیشایندها و پسایندهای خلق تجربیات مشتریان رسانه­های دیجیتالی اینترنتی می‌باشد. تحقیق از لحاظ روش کیفی-کمی و از لحاظ نوع، توسعه‌ای است. در همین راستا و در فاز کیفی، ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌ها بر ...

  • طراحی الگوی راهبردی بهبود فرآیندهای سازمان امور مالیاتی 

    سیادت, سید حسین؛ حمیدی‌زاده, محمدرضا؛ شفاهی, سارا؛ ذولفقاری, سارا (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-05-22)
    در این مقاله به­ بررسی چالش­‌ها و نقاط ضعف و قدرت سازمان امور مالیاتی در فرآیند دریافت مالیات مستقیم از مشاغل پرداخته می‌­شود. ضمن بررسی تهدیدها و فرصت­‌های موجود برای سازمان، راهکارهای راهبردی در چارچوب به ­روش‌­ها در جهت ...

  • الگوی ارزیابی راهبردهای کسب‌وکار سازمانی 

    اخوان, پیمان؛ قیدار خلجانی, جعفر؛ خیرخواه, مرتضی (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-05-22)
    اغلب سازمان‌ها در صنعت خودرو و نیز سایر صنایع از ماتریس برنامه‌ریزی راهبردی کمی(QSPM) جهت اولویت‌بندی راهبردهای خود استفاده می‌­کنند. یکی از نقاط ضعف این روش، لحاظ نکردن ارتباطات داخلی و همبستگی بین عوامل محیطی است. در این ...

  • الگوی بهره‌گیری از عوامل پیش‌برنده و بازدارنده‌ها در شکل‌گیری دانشگاه کارآفرین در ایران 

    کشاورزی, علی حسین؛ صفری, سعید؛ عسکری, محمد حسین (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-05-22)
    دراکر (2010)، جامعه کارآفرینانه را در قرن بیست و یکم جانشین تحول بزرگ قرن بیستم، یعنی رفاه اجتماعی می‌داند. در جامعه کارآفرینانه، دانشگاه‌ها نیز باید کارآفرینانه و نوآورانه باشند. هدف این پژوهش، ارائه الگوی بهره‌گیری از ...

  • تببین الگوی مفهومی رهبری راهبردی و نوآوری باز در شرکت‌های با فنآوری بالا 

    هاشمی, سید حامد؛ یوسفی, مینو (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-05-22)
    هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین رفتارهای رهبری راهبردی و نوآوری باز در سه شرکت کاسپین تامین، بهورزان و سبحان دارو است. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و از نوع توصیفی – پیمایشی می­باشد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان ...

  • تبیین الگوی بهبود ساز و کارهای کسب‌وکار 

    باورصاد, بلقیس؛ نوروزی, پویا؛ حاجی پور, بهمن (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-05-22)
    امروزه حرکت سریع و محیط رقابتی کسب­وکار، فشار بر سازمان برای گسترش سهم بازار و فرصت­های سودآوری را افزایش داده است؛ بنابراین بهبود الگوی کسب­‌وکار برای سازمان ضروری است. در این پژوهش، به ­منظور دستیابی به این هدف، رابطه ...

  • بررسی تاثیر هویت جهانی مصرف‌کنندگان بر خرید محصولات خارجی در ایران 

    نقابی, اعظم؛ یزدانی, ناصر (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-05-22)
    با رشد روزافزون و پرشتاب تجارت بین­‌الملل،کشورهای مختلف در سرتاسر جهان، محصولات متنوعی را وارد و صادر می­کنند که این امر می­تواند چالش‌­ها و فرصت‌­هایی را برای آن­ها به ­وجود آورد. در این میان تجارت آزاد بین کشورها و جهانی ...