تببین الگوی مفهومی رهبری راهبردی و نوآوری باز در شرکتهای با فنآوری بالا
(ندگان)پدیدآور
هاشمی, سید حامدیوسفی, مینونوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین رفتارهای رهبری راهبردی و نوآوری باز در سه شرکت کاسپین تامین، بهورزان و سبحان دارو است. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و از نوع توصیفی – پیمایشی میباشد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان سه شرکت داروسازی موجود در شهرک صنعتی رشت، شامل: کاسپین تامین، بهورزان و سبحان دارو است که تعداد آنها 64 نفر میباشد. روش نمونه گیری به دلیل محدود بودن حجم جامعه آماری به روش شمارش شده انتخاب شد که در مجموع تعداد 64 نفر بودند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه استاندارد رفتارهای رهبری راهبردی و نوآوری باز است. پایایی سوالات پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ 84/0 محاسبه شد و روایی سوالات پرسشنامه به روش روایی محتوا مورد تایید قرار گرفت. دادهها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون توسط نرمافزار SPSS21و مدل معادلات ساختاری (SEM) توسط نرمافزار AMOS22 مورد بررسی وتحلیل قرار گرفتند. یافتههای پژوهش نشان داد که بین رفتارهای رهبری راهبردی و نوآوری باز ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد؛ در نتیجه با ارتقای سطح رفتارهای رهبری راهبردی، میزان نوآوری در شرکتهای دارای فنآوری بالا سیر صعودی خواهد داشت.
کلید واژگان
رهبری راهبردیرهبری بصیر
نوآوری باز
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
رئیس دانشگاه پیام نور ماسالمدرس حقالتدریس دانشگاههای پیام نور و آزاد.
شاپا
2228-68532676-6744




